Fick godkänd med anställning för ett extrajobb - Men har aldrig blivit uppringd
Jag sökte på ett unikt extrajobb. Ingenting inom lager, butik eller liknade. Utan ett unikt, speciell liten extrajobb, som jag inte vill nämna på vad det gäller.
Jag såg framemot arbetet, och skulle ha dunder kul med det, det vet jag. Jag skrek till och med: ''JAAA!!'', efter att de hade ringt upp mig och bekräftat om att det kändes bra under intervjun och ville att jag skulle bli bli anställd.
Men som sagt, det gäller extrajobb, så de ringer upp när det kommer till ett arbete. Jag bodde i en annan stad, medan arbetet ägde rum endast 1 timme och 30 minuter till att komma till de.
Men jag ville mer än gärna ha jobbet och jag skulle ändå gå med vinst, när jag jobbade. Så det gjorde mig absolut ingenting, snarare tvärtom, med god erfarenhet, merit och skulle ha väldigt, väldigt kul. Det var som om mina tidigare erfarenhet tog mig till en ny nivå.
Men nu när jag kollar till på deras Facebook grupp. Så ser jag en massa nya bilder, på massa anställda. De hade varit på en mässa av någon slag och arbetat. Och på bilderna stod det i stil: ''Kom till denna mässa och möt alla oss'', på ett ungefär.
Förtvivlad, ledsen och mycket, mycket nedslagen vart jag.
Jag frågade mig själv hela tiden varför jag inte blir uppringd, varför jag inte jobb. Jag hade till och med skickat ett mejl, när jag inte blev uppringd efter tre månader. Då bekräftade de mig att de som bor i deras stad, fick jobb först. Men att jag kunde få ett jobb inom kort. Då ställde jag en följd fråga, om arbete kan ske under sommaren, men då svarade de att det brukar inte ske.
Men nu när jag kollar på bilderna, ser jag faktiskt en bild som är tagen i början av Juli och jag ser arbetare, och de hade skrivit i stil med: ''Arbeten begår här med fullt ös!''.
Jag vart väldigt förtvivlad, och tänkte hela tiden för mig själv om jag gjort bort mig under utbildningsdagen eller något.
Jag vill inte ringa de fler gånger, jag vill inte skicka fler mejl. Jag är bara så himla ledsen just nu.
Om man är chef, och söker extrajobbare. Kan chefen ta beslut om att aldrig någonsin ringa en specifik person, och utan att ringa upp denne och tala om för personen att denne inte kommer bli anställd eller liknade.
Jag kan ha fullt förståelse att det kan mycket väl vara tufft att sparka personer. Så det kanske handlar om i detta fall. Att det är bättre att ''glömma'' bort mig, än att faktiskt ge bekräftelse om att jag kommer aldrig bli uppringd och helt enkelt givit mig sparken.
Jag blev så glad över denna anställning. Jag lider av depression och är faktiskt extra känslig av mig. Men efter att jag faktiskt fick denna jobb, blev jag så oerhört glad. Det var som om att jag faktiskt lyckades komma mer upp ifrån min depression, men nu när jag kollade på bilderna, var det som om jag blev nedslagen.
Jag vart otroligt ledsen...Jag vet att det låter överdrift, men jag har varit nedstämd i lång sträckning just för att jag känner att jag inte kommer längre i min karriär, jag vill komma högre upp i nivå. När jag fick denna arbete, extrajobb, så kände jag verkligen hur kul detta kommer vara. Jag vart så oerhört ledsen...
Just nu vill jag bara gråta.