• CitronTulo

Vad syns vid en kreditupplysning?

Jag var på en anställningsintervju för ett tag sedan och arbetsgivaren sa då att de skulle göra en kreditupplysning på mig och frågade om det skulle finnas något där? Jag sa nej, men har nu blivit osäker..
    Vid strul med en bilaffär för ett tag sedan så blev det så att jag fick parkeringsböter för en bil som jag sålt (lång historia). Den nya ägaren, vilken var den som parkerat fel, skulle betalade dem men slutade med att det gick till inkasso (då betalde jag). Syns detta vid en kreditupplysning, eller är det "bara" om det gått till kronofogden??

• Svar på tråden Vad syns vid en kreditupplysning?
  • Anna60

Vad som syns är dina skulder, om du har kreditkort och hur hög gräns det är på det och hur mycket du använt. Det står om du har betalningsanmärkning och hur många förfrågningar du har. Det syns också om du har lån på hus eller bostadsrätt. Om något har gått till inkasso syns det inte. Men om du har en betalningsanmärkning (skuld hos kronofogden) så syns det ju.

• Anna60

Du kan själv skicka efter en upplysning på dig själv. Ring uc. (googla uc så får du fram deras nummer). En gång om året får man själv skicka efter sin egen upplysning kostnadsfritt. Förr i alla fall. Ring och hör med dom. Får du hem en full upplysning så ser du vad företag och andra ser när de begärt upplysning på dig.

Svar på tråden Vad syns vid en kreditupplysning?