• Anonym (Ibte ok)

Snokande svärisar

Svärisarna var över för 2 veckor sedan och har funderat lite nu i efterhand. Visst, det var dom som hjälpte till med handpenning och lånet men ändå liksom. Jag hade städat alla hörn av längenheten och gömmt undan känsliga saker jag inte ville dom skulle se.

När dom kommer så går dom in i sovrummet och förådet för att kolla runt. Visst, men inte öppna garderoben där jag har mina kläder och lite annat privat. Såg att dom öppnade skåpen i badrummet och där är ju också lite känsliga saker. Jag började känna mig besvärad av att dom verkligen kollade i alla skåp och utrymmen på de sättet. Jag fattade att dom var nyfikna på lägenheten men inte fråga om dom kunde öppna och gick bara in som dom bodde här. Hur ska man säga till snyggt nästa gång?

• Svar på tråden Snokande svärisar
  • Anonym (Ibte ok)
    nevermind skrev 2017-11-07 22:06:53 följande:

Det är din partner som får säga till.

Har sagt till honom men han tycker inte det är så farligt och att jag är känslig. Gillar inte den här tacksamhetsskulden jag känner mot svärföräldrarna. Jag visste det skulle bli såhär om dom hjälpte till med boendet, det ville jag inte att dom skulle göra. Men blev överkörd totalt och hade ingen talan när det kom till boendet utan skulle bara vara tacksam. Känner mig klämd.
  • Anonym (Madde)

Om det händer igen kan du säga "ojdå, letar du efter något? det är mina privata saker där".

• Carambolan

Förhoppningsvis händer det inte fler gånger, de flesta går ju bara husesyn en gång. Om de ändå rotar tycker jag att du kan säga rakt ut att du känner dig obekväm med att de öppnar skåpen eftersom du har dem för att gömma undan stök och känsliga saker du inte vill se.

• Anonym (v dsac)
    Anonym (Ibte ok) skrev 2017-11-07 20:49:59 följande:

Svärisarna var över för 2 veckor sedan och har funderat lite nu i efterhand. Visst, det var dom som hjälpte till med handpenning och lånet men ändå liksom. Jag hade städat alla hörn av längenheten och gömmt undan känsliga saker jag inte ville dom skulle se.

När dom kommer så går dom in i sovrummet och förådet för att kolla runt. Visst, men inte öppna garderoben där jag har mina kläder och lite annat privat. Såg att dom öppnade skåpen i badrummet och där är ju också lite känsliga saker. Jag började känna mig besvärad av att dom verkligen kollade i alla skåp och utrymmen på de sättet. Jag fattade att dom var nyfikna på lägenheten men inte fråga om dom kunde öppna och gick bara in som dom bodde här. Hur ska man säga till snyggt nästa gång?

Vad har du för "känsliga" saker i badrumsskåpet?
  • Miss Skywalker

Lägg in lite puffiga handklovar, piskor och jättedildosar nästa gång så kanske de slutar självmant..

• Anonym (Ibte ok)
    Anonym (v dsac) skrev 2017-11-08 10:59:15 följande:

Vad har du för "känsliga" saker i badrumsskåpet?

Jag har problem med underlivet och har läkemedel där inne till det. Jag vill inte att folk ska rota kring mina läkemedel och badrumsartiklar, det är inte ok. Det är privata saker liksom.
  • Anonym (Ibte ok)
    Miss Skywalker skrev 2017-11-08 11:06:47 följande:

Lägg in lite puffiga handklovar, piskor och jättedildosar nästa gång så kanske de slutar självmant..

Vi har mycket värre saker än så, och jag vill faktiskt inte att dom ska se de. Varför får man inte ha ett privatliv?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Ibte ok) skrev 2017-11-08 12:46:59 följande:
    Vi har mycket värre saker än så, och jag vill faktiskt inte att dom ska se de. Varför får man inte ha ett privatliv?
    Klart man får. Undrar mer varför din man förminskar dina känslor. Låter som att du kommer att ha mer problem med dina svärisar än snokande..
  • Anonym (Ibte ok)
    Miss Skywalker skrev 2017-11-08 12:58:29 följande:

Klart man får. Undrar mer varför din man förminskar dina känslor. Låter som att du kommer att ha mer problem med dina svärisar än snokande..

Som tur är så är detta tillfälligt. Vi bor 8 mil mellan så dom är inte här så ofta. Om 3 år är jag färdig med utbildningen och då flyttar vi 70 mil mil till mitt hus. Där kommer jag ryta till om dom går in på ställen för det är mitt hus. Men det känns som om att dom har rättigheter att snoka runt här bara för dom hjälte till med boendet nu. Hatar den känslan av tacksamhet jag inte ens ville ha.
  • Anonym (la)

Du får lära dig läxan att inte ta emot pengar.
    Din sambo måste fatta att det är oförskämt att rota hemma hos andra.
    När du ser något sånt kan du säga milt: kan jag hjälpa dig med något?
    Lägg en lapp i badrumsskåpet med en text. (Privat)
    Proppa badrumsskåpet full med pingisbollar som rasar över hela golvet när de öppnar.
    Sätt tejp / hinder på det ni inte vill att de rotar i.
    Avled: kom och sätt dig i soffan!
    Ni kan inte bara fortsätta låta dom pissa i ert hem

• nevermind
    Anonym (Madde) skrev 2017-11-07 23:13:30 följande:

Om det händer igen kan du säga "ojdå, letar du efter något? det är mina privata saker där".

Håller med. Ett enkelt "- Letar du efter något?" kanske räcker. Annars får du väl lägga ner en rejäl strap on nånstans.

Har dom nycklar också?
  • Anonym (Hm)
    nevermind skrev 2017-11-07 22:06:53 följande:
    Det är din partner som får säga till.
    Håller med
  • Anonym (Ibte ok)
    nevermind skrev 2017-11-08 14:42:09 följande:

Håller med. Ett enkelt "- Letar du efter något?" kanske räcker. Annars får du väl lägga ner en rejäl strap on nånstans.

Har dom nycklar också?

Ne tacka gudarna att dom inte har nycklar till detta boendet. Den förra lägenheten hyrdes vi av svärföräldrarna så dom hade nycklar in. Hände säker 6-8 gånger att dom bara gick in när jag var hemma. Väldigt obehagligt eller att dom tex hade fixat gardinerna under tiden vi bar borta utan att veta.
  • Stårschan

Jag tror inte att pengarna har någonting alls med saken att göra. Om de är av typen som tittar i alla skåp och lådor när de hälsar på hemma hos sina barn så hade de helt klart gjort det även om de inte hade hjälpt er med köpet.

• Anonym (Ibte ok)
    Anonym (la) skrev 2017-11-08 14:38:50 följande:

Du får lära dig läxan att inte ta emot pengar.

Din sambo måste fatta att det är oförskämt att rota hemma hos andra.

När du ser något sånt kan du säga milt: kan jag hjälpa dig med något?

Lägg en lapp i badrumsskåpet med en text. (Privat)

Proppa badrumsskåpet full med pingisbollar som rasar över hela golvet när de öppnar.

Sätt tejp / hinder på det ni inte vill att de rotar i.

Avled: kom och sätt dig i soffan!

Ni kan inte bara fortsätta låta dom pissa i ert hem

Det jobbiga var att jag hade inget val kring bestämmandet om boendet. Skulle bara ta det som dom hittade, eftersom det bara handlar om 3 år orkade jag inte bråka om saken.

Haha, kanske ska testa dom där tricken. Skulle bli pinsamt :)
  • Anonym (la)

Du måste få din sambo att förstå att ni har ett problem om föräldrarna inte respekterar er och ert hem.
    Om han inte förstår, rekommenderar jag samtal hos familjerådgiving. Hans föräldrar revirpissar i ert hem. Det är din sambo som måste ta den konflikten. Det är inget som blir bättre med tiden eller försvinner av sig själv, din sambo måste ta den konflikten.

• Anonym (Hm)
    Carambolan skrev 2017-11-08 07:10:12 följande:
    Förhoppningsvis händer det inte fler gånger, de flesta går ju bara husesyn en gång. Om de ändå rotar tycker jag att du kan säga rakt ut att du känner dig obekväm med att de öppnar skåpen eftersom du har dem för att gömma undan stök och känsliga saker du inte vill se.
    Det tror jag också
  • Anonym (avskyr)

Påminner om min svärmor matriarken som tror att alla som på något vis tillhör hennes familj står under hennes kontroll. Så jag har bland annat upptäckt henne med att ta upo och läsa mina läkarintyg... Umgås så lite jag kan med henne.

Svar på tråden Snokande svärisar