• Lina100

Ryssland som land?!

Man hör ju ofta mycket negativt om Ryssland och jag undrar egentligen om det är så negativt som folk säger?! fattar ju att man inte ska åka dit i första hand men hur ser invånarna på oss svenskar tro? :///

hur reageras det i kontrollerna på flygplatser med svenskt pass?

Nej men hur är är själva landet i sig förutom Putin? Skabbigt land eller rent?

Mycket kriminalitet?

Dålig ekonomi?

• Svar på tråden Ryssland som land?!
  • Anonym (J)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 10:48:21 följande:

Halva min släkt bor där så jag vet vad jag pratar om till skilland från dig och din ?litteratur?

Ja men vad bra! Varför inte berätta lite om dagens Ryssland då!

Vad tycker du är positivt respektive negativt med landet? Hur skiljer sig Ryssland från Sverige?
  • Anonym (23258)
    Kulturen, filmerna, konsten och musiken.

Naturen är fin med allt ifrån böljande slätter, höga berg, djupa skogar, karga skärgårdar och stora tundror.  Runt Astrakhan är det öken. På Krims sydkust subtropiskt klimat. Du kan hitta Medelhavsklimat, subarktiskt, eller milt blött och regnigt längs östkusten.

Det positiva med Ryssland är hur ryssarna ser på sitt eget land - att de vill vara och förbli ett land.  
    Jag är avundsjuk på samhörigheten. Det är sådant som vi saknar i Sverige idag och det betyder sjukt mycket.

Ryssland för en bra utrikespolitik, kolla bara hur man lyckas med att lösa Syriens kris.
    Tyvärr har ju västpropagandan givit oss en felaktig bild av Ryssland, mycket är bra i Ryssland, men det får man inte veta om man följer svenska MSM.
  • Kiltis

Säga vad man vill om Putin men ett fint tal höll han till de ryska kvinnorna

• Anonym (l)

Många olika grupper, kvinnor, barn, homosexuella, har inte samma rättigheter som andra. Ryssland följer inte de mänskliga rättigheterna.

Sociala och ekonomiska reformer uteblir trots ett bra ekonomiskt välstånd.

De värsta människorättskränkningarna begås i norra Kaukasus. Tortyr, försvinnande och godtyckliga gripande är alltjämt vanligt.

Ryssland har en växande och korrupt förvaltning. Inga fria val.

De som försvarar Ryssland är främst de som röstar på SD i Sverige.

Ser man inte att Ryssland är ett odemokratiskt land är man okunnig, det handlar inte om åsikter utan om fakta. fakta som tyvärr vissa inte kan ta till sig.

• Anonym (23258)
    Anonym (l) skrev 2018-03-13 16:30:19 följande:

Många olika grupper, kvinnor, barn, homosexuella, har inte samma rättigheter som andra. Ryssland följer inte de mänskliga rättigheterna.

Sociala och ekonomiska reformer uteblir trots ett bra ekonomiskt välstånd.

De värsta människorättskränkningarna begås i norra Kaukasus. Tortyr, försvinnande och godtyckliga gripande är alltjämt vanligt.

Ryssland har en växande och korrupt förvaltning. Inga fria val.

De som försvarar Ryssland är främst de som röstar på SD i Sverige.

Ser man inte att Ryssland är ett odemokratiskt land är man okunnig, det handlar inte om åsikter utan om fakta. fakta som tyvärr vissa inte kan ta till sig.

Du har lite svårt med faktan. Homosexuella har precis samma rättigheter som andra I Ryssland.

Sedan slänger du in dina egna åsikter i det hela. Jag gillar Ryssland men jag röstar inte SD.

Vad baserar du att Ryssland är odemokratiskt på?
  • Anonym (Man43)

Många Putin-troll här...

• Anonym (l)
    Anonym (23258) skrev 2018-03-13 16:40:25 följande:
    Du har lite svårt med faktan. Homosexuella har precis samma rättigheter som andra I Ryssland.

Sedan slänger du in dina egna åsikter i det hela. Jag gillar Ryssland men jag röstar inte SD.

Och du har svårt med läsförståelsen. Var skrev jag att du röstar på SD?

Men visa gärna länkar att Ryssland behandlar homosexuella som alla andra, hade varit kul att se. Du vet väl vad som hände under OS i Sotji?

Ryssland har inte fria val, vet du inte det?

Du verkar väldigt dåligt insatt i ämnet.
  • Anonym (Brezjnev)
    Anonym (23258) skrev 2018-03-13 15:43:16 följande:

Naturen är fin med allt ifrån böljande slätter, höga berg, djupa skogar, karga skärgårdar och stora tundror.  Runt Astrakhan är det öken. På Krims sydkust subtropiskt klimat. Du kan hitta Medelhavsklimat, subarktiskt, eller milt blött och regnigt längs östkusten.Det positiva med Ryssland är hur ryssarna ser på sitt eget land - att de vill vara och förbli ett land.  Jag är avundsjuk på samhörigheten. Det är sådant som vi saknar i Sverige idag och det betyder sjukt mycket.

Ryssland för en bra utrikespolitik, kolla bara hur man lyckas med att lösa Syriens kris.

Tyvärr har ju västpropagandan givit oss en felaktig bild av Ryssland, mycket är bra i Ryssland, men det får man inte veta om man följer svenska MSM.

Jag fattar att du får betalt för att skriva det du gör men ett tips är att inte göra det så uppenbart.
  • Anonym (l)
    Anonym (Brezjnev) skrev 2018-03-13 18:50:05 följande:
    Jag fattar att du får betalt för att skriva det du gör men ett tips är att inte göra det så uppenbart.
  • Anonym (naturellen)

Med ditt inlägg borde du inte ta ord som fakta i din mun ens, skrattretande! 

30 sekunder på WIKI säger att du har fel:

"same-sex couples and households headed by same-sex couples are ineligible for the legal protections available to opposite-sex couples and there are currently no laws prohibiting discrimination regarding sexual orientation."

-

"In the 21st century, Russia began to receive worldwide attention for their legal treatment of LGBT citizens, which has been referred to as one of the worst human rights violations in the post-Soviet era. Since 2006, numerous regions in Russia have enacted varying laws restricting the distribution of materials promoting LGBT relationships to minors; in June 2013, a federal law criminalizing the distribution of materials among minors in support of "non-traditional" sexual relationships, was enacted as an amendment to an existing child protection law.[6] The law has resulted in the numerous arrests of Russian LGBT citizens publicly opposing the law and there has reportedly been a surge of homophobic propagandaviolence, and even hate crimes, many of whom use the law as justification.[citation needed] It has received international criticism from human rights observers, LGBT activists, and media outlets and has been viewed as de facto means of criminalizing LGBT culture."
  • Anonym (J)
    Anonym (23258) skrev 2018-03-13 15:43:16 följande:

Naturen är fin med allt ifrån böljande slätter, höga berg, djupa skogar, karga skärgårdar och stora tundror.  Runt Astrakhan är det öken. På Krims sydkust subtropiskt klimat. Du kan hitta Medelhavsklimat, subarktiskt, eller milt blött och regnigt längs östkusten.Det positiva med Ryssland är hur ryssarna ser på sitt eget land - att de vill vara och förbli ett land.  Jag är avundsjuk på samhörigheten. Det är sådant som vi saknar i Sverige idag och det betyder sjukt mycket.

Vi är jättemånga svenskar som är stolta och glada över vårt Sverige!

Sen finns det en massa folk på högerkanten och så kallade Sverjevänner m.fl. som tydligen inte är det, som hela tiden håller på och hackar på sitt fosterland. Och gnäller om att folk inte är stolta över sitt land (när det i själva verket är dom som nu uppenbarligen inte är det).

Men nu handlar ju inte tråden om Sverige utan om Ryssland.. Jag har aldrig varit i Ryssland så jag kan inte uttala mig om så mycket när det gäller det landet.

Ryssland invaderar uppenbarligen grannländers territorium (jag kan inte komma på nåt annat land på 2010-talet som försöker öka sitt territorium med militära medel).

Man stöttar en galen diktator i Syrien som släpper oljefatsbomber på sin egen befolkning.

Man genomför en attack med massförstörelsevapen mot oskyldiga i England. En krigshandling!

Human Rights Watch rapporterar om att Ryssland inte är direkt världsbäst på mänskliga rättigheter.
  • Anonym (J)

Så det verkar ju va jättemycket att imponeras över..

• Anonym (Brezjnev)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-13 22:39:23 följande:

Bonde som aldrig i livet lämnat Sveriges gränser

Ryska troll är som sith-lords. Jobbar alltid i par. I detta fall verkar dock båda vara lärjungar.
  • Anonym (23258)
    Anonym (Brezjnev) skrev 2018-03-13 18:50:05 följande:
    Hahaha såklart jag är ett rysstroll för att jag tycker Ryssland är fint.

Tips, sluta läsa propagandanyheter
  • Anonym (Brezjnev)
    Anonym (23258) skrev 2018-03-14 11:00:28 följande:

Hahaha såklart jag är ett rysstroll för att jag tycker Ryssland är fint.

Tips, sluta läsa propagandanyheter

Ingen normal människa skriver som du gjorde. Då finns två alternativ. Rysstroll eller korkad. Du kan få välja själv om det känns bättre.
  • Anonym (Man43)
    Till alla Putin-troll: ??????!
  • Anonym (K)

Jag jobbade 4 år i St Petersburg. Aldrig mer är min enda kommentar. Det är en vacker stad med mycket intressant historia men den genomsyras av en korruption som jag inte upplevt någon annanstans och då har jag besökt stora delar av världen, inklusive arbetat i samtliga värdsdelar.

• Jonnynilsson

Haha, så uppenbart att det 'r Putins Trollfabrik!
  • Anonym (23258)
    Anonym (Brezjnev) skrev 2018-03-14 11:05:57 följande:
    Ingen normal människa skriver som du gjorde. Då finns två alternativ. Rysstroll eller korkad. Du kan få välja själv om det känns bättre.
    Ryssland har mycket vackert. Åk dit själv så får du se.
  • Trent
    Anonym (23258) skrev 2018-03-15 12:22:31 följande:

Ryssland har mycket vackert. Åk dit själv så får du se.

Hahahahaha!
Svar på tråden Ryssland som land?!