• Anonym (curious)

Vilket namn föredrar du av dessa liknande namn?

Nyfiken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn föredrar du av dessa liknande namn?
  • Aniiee
    Anonym (curious) skrev 2017-11-04 15:19:43 följande:
    Då får väl du hitta något bättre att göra!
    Varför blir du så defensiv? 
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (-)

Marian har jag bara stött på män som heter. Av de andra har jag svårt att välja mellan Miriam och Maryam. Inget av dem är en stor favorit men båda är trevliga.

• Anonym (curious)
    Aniiee skrev 2017-11-04 15:23:26 följande:
    Varför blir du så defensiv? 
    Defensiv?

Du gav dig in i en tråd för att posta inlägg som inte ger svar på någonting, de ger ingenting, du vill bara upprepa något uppenbart. Din attityd känns trist och du sprider liksom ingen glädje här. Det sista jag skickade skickades med förhoppningen att du skulle ge dig av till nästa tråd och lämna min ifred.
  • Anonym (curious)

Verkar som favoriterna är de som är vanligast i Sverige, Miriam följt av Mirjam! Inte så konstigt kanske, det finns väl en anledning att flest heter just de namnen. Rösta på! :)

Marian är lite mer unisex, jag har dock mött både män och kvinnor med namnet, Anonym (-). Tyckte det var tillräckligt likt de andra namnen för att platsa här, men det kanske är det minst vanliga (?), jag får nog kolla upp det.

• Anonym (curious)
    Anonym (curious) skrev 2017-11-04 15:34:40 följande:
    Verkar som favoriterna är de som är vanligast i Sverige, Miriam följt av Mirjam! Inte så konstigt kanske, det finns väl en anledning att flest heter just de namnen. Rösta på! :)

Marian är lite mer unisex, jag har dock mött både män och kvinnor med namnet, Anonym (-). Tyckte det var tillräckligt likt de andra namnen för att platsa här, men det kanske är det minst vanliga (?), jag får nog kolla upp det.
    Nu får jag rätta mig själv, kollade just namnen! De är ju nästan lika vanliga allihop! Trodde verkligen att Miriam var vanligare än resten med nepp, det var det inte, haha.
  • Anonym (-)
    Anonym (curious) skrev 2017-11-04 15:34:40 följande:
    Verkar som favoriterna är de som är vanligast i Sverige, Miriam följt av Mirjam! Inte så konstigt kanske, det finns väl en anledning att flest heter just de namnen. Rösta på! :) Marian är lite mer unisex, jag har dock mött både män och kvinnor med namnet, Anonym (-). Tyckte det var tillräckligt likt de andra namnen för att platsa här, men det kanske är det minst vanliga (?), jag får nog kolla upp det.

Jag blev själv nyfiken och kollade statistiken. Det är aningen fler kvinnor än män som heter Marian, så det borde ju funka på en liten tjej.
  • Anonym (curious)
    Anonym (-) skrev 2017-11-04 15:38:15 följande:

Jag blev själv nyfiken och kollade statistiken. Det är aningen fler kvinnor än män som heter Marian, så det borde ju funka på en liten tjej.
    Ah, jo, det borde ju fungera fint då Jag reagerade inte på att kvinnan jag mötte hette så, det lät liksom inte fel.
  • Aniiee
    Anonym (curious) skrev 2017-11-04 15:31:36 följande:
    Defensiv?

Du gav dig in i en tråd för att posta inlägg som inte ger svar på någonting, de ger ingenting, du vill bara upprepa något uppenbart. Din attityd känns trist och du sprider liksom ingen glädje här. Det sista jag skickade skickades med förhoppningen att du skulle ge dig av till nästa tråd och lämna min ifred.
    Ja, defensiv. 

Du frågade vilket namn man tycker bäst om. jag påpekade att det är samma namn, med olika satvningar. Det hade kunnat stanna där. Jag svarar dig för att du svarar mig. det är liksom så man för en diskussion. EN diskussion som jag dessutom är intresserad av, eftersom jag är just det, intersserad av namn, deras ursprung, hur de används i och påverkas av olika kulturer.

Men det är klart. Alla är inte intersserade av det.....
  • Anonym (curious)
    Aniiee skrev 2017-11-04 15:57:59 följande:
    Ja, defensiv. 

Du frågade vilket namn man tycker bäst om. jag påpekade att det är samma namn, med olika satvningar. Det hade kunnat stanna där. Jag svarar dig för att du svarar mig. det är liksom så man för en diskussion. EN diskussion som jag dessutom är intresserad av, eftersom jag är just det, intersserad av namn, deras ursprung, hur de används i och påverkas av olika kulturer.

Men det är klart. Alla är inte intersserade av det.....
    Jag är trött på dig, om det innebär defensiv för dig, låt gå.
    Jag gjorde tråden för att folk skulle rösta på det namn/stavning de gillar bäst, inte för att diskutera det faktum att de är från samma ursprung eller att de uttalas snarlikt.

Jag tänker inte svara på något mer du skriver nu, om du nu skriver något mer, det vet jag inte. 
  • fluu

Mirjam. Eller kanske Miriam. Ett så oerhört vackert namn! Mirjam är inte den vanligaste stavningen, men den känns som den svenska stavningen. Det kan kanske underlätta i skolan och så.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee
    Anonym (curious) skrev 2017-11-04 16:07:12 följande:
    Jag gjorde tråden för att folk skulle rösta på det namn/stavning de gillar bäst, inte för att diskutera det faktum att de är från samma ursprung eller att de uttalas snarlikt.

Jag tänker inte svara på något mer du skriver nu, om du nu skriver något mer, det vet jag inte. 
    Ja, det är ju synd att man inte kan göra trådar där man bara gör omröstningar, och diskussioner inte är välkomna.
  • Prima
    Anonym (curious) skrev 2017-11-04 16:07:12 följande:

Äsch, bry dig inte om hen. Klart man får fråga om stavning också.

Förstår varför du frågade, även om de härstammar från varandra (Marian vet jag dock inget om) så används de inte på samma sätt, alltså som en alternativ stavning.

Maryam/Mariam är väldigt väldigt vanligt i arabvärlden och bland muslimer världen över, medan Miriam/Mirjam uppfattas mer som hebreiskt och är vanligare bland andra grupper.

Så din fråga är absolut inte dum, och även om namnen hade använts av samma folk så vill man ju ändå veta vilken stavning folk föredrar.
  • Anonym (tipsaren)

Marian, som Marianne! Eller Maryann! Mycket finare!

• Meriall

För mig som har synestesi är stavning oerhört viktigt. Oscar och Oskar är totalt olika namn även om de uttalas likadant.

Maryam gillar jag bäst.

Svar på tråden Vilket namn föredrar du av dessa liknande namn?