Måste man gå på begravning?
Min mamma försöker tvinga mig att gå på min pappas begravning. Hon hotar en massa och indragen månadspeng, att jag inte får behålla min lön själv och ingen jul och sånt om jag inte går. Hon säger att jag kommer ångra mig om jag låter bli, att jag egentligen vill och jag säger nej för att jag är full av gravidhormoner, att jag måste stötta mina småsyskon och att det ser dåligt ut om jag inte är där.
Jag vill inte gå för att min pappa var väldigt elak mot mamma när jag var liten, innan de skilde sig. Han slogs och gräla och hade sex med mamma mot hennes vilje. Han sa elaka saker till mig ibland också, och pikade liksom, och skällde på alla fel jag gjorde, och alla fel var alltid tvärt emot från förra felet. Till slut skilde de sig, och jag grät varje dag i 3 månader för att jag var så glad, men alla trodde att jag var ledsen.
Sen vill jag inte gå heller för att jag är inte bekväm med kyrkan. Jag tycker det är fel att jag ska sitta där och hyckla om något jag inte tror på.
Måste jag gå ändå?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-31 22:26
Jag glömde skriva, jag fyller 19 i januari och bor hemma. Går sista året på gymnasiet.