• Alexandra93

Positivt sedan negativt?

Började testa på bim och fick jäättesvagt plus, på bilderna nedan (bim+2) så hade det ökat en aning, kunde iallafall se stecken. Tog ett clearblue på bim +3 (bilden nedan) och tänkte helt klart att jag var gravid. Tog därefter ett clearblue digital som sa ?inte gravid? men tänkte att den kanske inte reagerade på så lite men Idag på bim+5 bestämde jag mig för att testa en vanlig sticka och den blev helt blank, negativt. Ingen mens i sikte men blev sjukt ledsen för var så inställd på att jag var gravid. Förstår verkligen inte, kan man få så många plus utan att vara gravid?! Någon som upplevt samma?

• Svar på tråden Positivt sedan negativt?
  • EpicNurse

Vid väldigt tidigt missfall kan det absolut bli så! Vänta minst två dagar till och testa igen.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Alexandra93

Jo det var också min tanke, aldrig fått missfall så vet inte hur det känns eller upplevs men har inte haft ont överhuvudtaget och inte blödigt något.. trodde man blödde om man fick missfall?

• Tyra1
    Alexandra93 skrev 2017-10-31 20:27:30 följande:

Jo det var också min tanke, aldrig fått missfall så vet inte hur det känns eller upplevs men har inte haft ont överhuvudtaget och inte blödigt något.. trodde man blödde om man fick missfall?

Tror inte man måste blöda för att ha fått missfall
  • EpicNurse

Jo man blöder men ganska ofta så stannar graviditeten av några dagar/veckor innan kroppen fattar att det är ett missfall. Då slutar graviditetshormonerna öka, ibland börjar de även minska innan man börjar blöda. Och när det är så här tidigt så kan det nästan tillbakabildas för det har ju inte hunnit utvecklas så mycket. Men är det ett missfall så kommer det börja blöda förr eller senare.

• Alexandra93

Ja jag tänker att någon gång måste man väl blöda ut de.. får väl helt enkelt vänta och se vad som händer.. men det är ju väntan som är det värsta! Men tack för svar.

• Julie17

Fast är de verkligen helt blanka på BIM+2?
    Tycker mig ana streck där också..

• EpicNurse

Jag tycker det ser ut att öka om än väääldigt långsamt.

• Alexandra93

Nej på bim+2 såg vi också streck men det var igår på bim+5 som där inte var något streck alls och den senaste bilden är idag på bim+6 men har även börjat blöda idag, liten mängd än så länge och har inte ont. Pratat med gyn och dem säger bara vänta och se. Blir galen av att inte veta!

• Julie17
    Alexandra93 skrev 2017-11-01 13:03:49 följande:

Nej på bim+2 såg vi också streck men det var igår på bim+5 som där inte var något streck alls och den senaste bilden är idag på bim+6 men har även börjat blöda idag, liten mängd än så länge och har inte ont. Pratat med gyn och dem säger bara vänta och se. Blir galen av att inte veta!

Aha, förlåt mig, jag som är snurrig. Håller tummarna för att det bara var ett måndagsexemplar till sticka på bim+5 och att du kan lita på det från i dag!
  • Alexandra93
    Julie17 skrev 2017-11-01 13:16:06 följande:

Aha, förlåt mig, jag som är snurrig. Håller tummarna för att det bara var ett måndagsexemplar till sticka på bim+5 och att du kan lita på det från i dag!

Ingen fara! Tack, ja jag hoppas på det men blödningen gör mig väldigt orolig.. Har känt mig gravid och efter så många plus så kan det inte vara inbillning.. så antingen är jag gravid eller så är det missfall.. tiden får svara på vilket av dem.
  • Alexandra93

Tänkte bara ge en liten update, började blöda den 1/11 och har kommit en hel del blod, blöder fortfarande idag. Så den här gången blev det ett MF tyvärr, varit så ledsen i några dagar och idag känns det äntligen bättre. Tog ett test idag bara för att få se det svart på vitt och det visar helt negativt. Bara och ta nya tag och hoppas det går bättre nästa gång..

• EpicNurse
    Alexandra93 skrev 2017-11-04 20:34:18 följande:

Tänkte bara ge en liten update, började blöda den 1/11 och har kommit en hel del blod, blöder fortfarande idag. Så den här gången blev det ett MF tyvärr, varit så ledsen i några dagar och idag känns det äntligen bättre. Tog ett test idag bara för att få se det svart på vitt och det visar helt negativt. Bara och ta nya tag och hoppas det går bättre nästa gång..

Beklagar!

Men kanske ändå skönt att äntligen få svar på vad som händer..?
  • Alexandra93
    EpicNurse skrev 2017-11-04 21:19:41 följande:

Beklagar!

Men kanske ändå skönt att äntligen få svar på vad som händer..?

Ja jo det kan jag ändå känna. Kände nog på mig hela tiden att något var fel, när testen inte blev starkare och så..
  • EpicNurse
    Alexandra93 skrev 2017-11-04 21:45:05 följande:

Ja jo det kan jag ändå känna. Kände nog på mig hela tiden att något var fel, när testen inte blev starkare och så..

Förstår det..
Svar på tråden Positivt sedan negativt?