• Anonym (Oklar)

Förstått att jag är lesbisk men har barn och lever med en man

Hur hittar man människor att prata med som lesbisk? Har nyligen erkänt för mig själv att jag är det och känner att jag behöver någon (helst) gayperson att prata med. Min situation är inte helt bekymmerslös då jag har barn och bor med barnets pappa som jag inte har talat om detta för. Han vet att jag är bi men efter att ha blivit förälskad och legat med en tjej så känner jag bara att jag är fucked. Kan ej förneka längre. Jag är lesbisk. Känns dock skönt på det sättet att jag har förstått vem jag är och min sexualitet. Måste bara komma ut med detta också och då lär det ju bli ett jävla liv på alla nära och kära. Är 23 år. Vill ej ha hat eller fördömmanden av er nu. Tro mig jag skäms redan som en hund över detta. Allt känns såklart piss.

• Svar på tråden Förstått att jag är lesbisk men har barn och lever med en man
  • Anonym (Oklar)
    Anonym (Man) skrev 2017-10-26 12:45:50 följande:

Separera först, sen går du in i något nytt, så sabbar du inte samarbete med pappan i framtiden.

Jag är bisexuell och pappa så jag förstår ditt läge rätt bra. Vet inte vad du har för funderingar i övrigt.

Tror inte det blir så dramatiskt i omgivningen i alla fall när du kommer ut.

Ordna praktiska saker ganska omgående. Typ boende o liknande. Förbered dig.

Är nått sådant jag har funderat på ja. Vill ju göra förstås göra allt så odramatiskt som möjligt. Kontakten med pappan ser jag som oroligt viktigt. Är själv skilsmässobarn och bet vad jag tyckte mina föräldrar gkirde bra rep dåligt under deras separation.
  • Anonym (Oklar)
    Anonym (Lina) skrev 2017-10-26 13:13:36 följande:

Finns forum på Facebook med tusentals medlemmar du kan joina;

Gayofsweden

HBTQ personer 25+

THEGAYNESSINSWEDEN 2.0

Dom här 3 är störst!

Gaysinsweden

HBTQ sweden

Kojan

The elit gays

Tog bort min Facebook för flera år sen så jag missar mycket där. Tack för tipset. Ett gott skäl att återaktivera min sida!
  • ilovestavanger

Är i samma situation, förutom att jag har berättat för min man, vi ska skiljas. Vi har två barn på 2 o 5 år. Du kan prata med mig om du vill:)

• Anonym (Oklar)
    ilovestavanger skrev 2017-10-26 21:36:27 följande:

Är i samma situation, förutom att jag har berättat för min man, vi ska skiljas. Vi har två barn på 2 o 5 år. Du kan prata med mig om du vill:)

Jag pratar jätte gärna med dig! Skriver till dig imorgon.
  • Anonym (Samma här)

Förstår dig och vet du vad! Jag har varit precis där! Man, barn.. något fattades, analyserade mig själv och kom på vad det var. Har levt i förnekelse hela mitt liv. Hur som helst så gjorde jag det, jag sa som det va, flyttade och talade om det för mina närmsta. Fick min första flickvän och allt bara föll på plats!

• Anonym (Samma här)

Förstår dig och vet du vad! Jag har varit precis där! Man, barn.. något fattades, analyserade mig själv och kom på vad det var. Har levt i förnekelse hela mitt liv. Hur som helst så gjorde jag det, jag sa som det va, flyttade och talade om det för mina närmsta. Fick min första flickvän och allt bara föll på plats!

• Meriall

Men har du aldrig varit kär i din man? Jag tror att det är det värsta här. Han kommer ju bli otroligt sårad och tycka att hela er relation är en lögn.

• Anonym (Hm)
    Anonym (okay.) skrev 2017-10-26 12:23:17 följande:
    Du skall i allafall sluta skämmas!
    Håller med
  • erisara89

Förstår dig och jag är i exakt samma situation. Skriv till mig om du vill. Kanske känns skönt för oss båda att prata med någon i samma situation. Kram

• Anonym (okay.)

Jag ser att det är ett år sedan du skrev tråden? Hur går det nu?

• Anonym (NickeN)

Ja det undrar jag också!

Svar på tråden Förstått att jag är lesbisk men har barn och lever med en man