• Anonym (Alltid kåt)

Sex/porr beroende (anonyma svar)

Jag har alltid haft hög sexdrift, men senaste året eller så har det hela eskalerat. Sambon är inte lika sugen som jag så jag onanerar mycket, och nu har jag behov av att onanera dagligen, oftast till porr. Det har gått så långt att jag numera till och med obanerar på jobbet ibland. Jag vaknar också nattetid och behöver få orgasm för att somna om.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det hela, sambon känner sig otillräcklig och jag sover dåligt och blir stressad om jag inte får ha sex eller onanera. Det påverkar mitt humör, mitt fokus och det är numera knappt skönt längre, jag bara måste få komma.

Någon som varit med om liknande? Jag är kvinna i 35-års åldern. Funderat på om det kan ha med åldern att göra. Man har ju hört att kvinnors hormonbalans varierar med åre

• Svar på tråden Sex/porr beroende (anonyma svar)
  • Anonym (sexmissbruk)

Det är et typiskt sexmissbruk eller onanimissbruk som uppkommit. Att ägna sig åt mycket sex och onani t ex triggar bara mer och mer begär. Nya dopaminkickar kräver, extremare porr för att få till samma rus. Det är en farlig och destruktiv utveckling som ofta har bakomlifggande orsaker, som du själv måste stoppa och lägga band på. Det gäller bara att motivera dig och skaffa självkontroll..
    Du har utvecklat ett sexberoende...mycket vanligt i vår tid, speciellt ibland killar som oftast får erektionsproblem av det och inte kan utföra sex utan porr och inte ens njuter av vanligt sex.

• Anonym (Alltid kåt)
    Anonym (sexmissbruk) skrev 2017-10-25 12:09:50 följande:

Det är et typiskt sexmissbruk eller onanimissbruk som uppkommit. Att ägna sig åt mycket sex och onani t ex triggar bara mer och mer begär. Nya dopaminkickar kräver, extremare porr för att få till samma rus. Det är en farlig och destruktiv utveckling som ofta har bakomlifggande orsaker, som du själv måste stoppa och lägga band på. Det gäller bara att motivera dig och skaffa självkontroll..

Du har utvecklat ett sexberoende...mycket vanligt i vår tid, speciellt ibland killar som oftast får erektionsproblem av det och inte kan utföra sex utan porr och inte ens njuter av vanligt sex.

Men varför nu plötsligt? Jag upplever inte någon bakomliggande problematik, såvitt jag vet, och det som ändrats i livet är ett uppbrott ur en relation för något år sedan med allt vad det innebär med nytt boende och sista två åren en ny partner. Även i min förra relation var jag den som var mer intresserad av sex.

Tips? Lägga ner sex och onani helt under en period? Terapi? Mediciner?
Svar på tråden Sex/porr beroende (anonyma svar)