• Linsi

IVF hösten 2017 40+

Jag och min sambo har just avslutat fertilitetsutredningen. Vi vet sedan tidigare att vi har en manlig faktor (inte många sperminer, tyvärr, men läkaren sa det räcker till ICSI), men vi visste inte statusen på min kropp.
    Man får lätt ångest när man fyllt 40 och precis hittat rätt man - och så vet man att det här kommer inte att blir lätt.... 
    Detta är vårt första försök.

Avslutade utredningen igår och har fått en tid på IVF-kliniken på torsdag (IVF Nordic i Malmö)
    Någon som är i samma situation?
    Någon som vill dela med sig av sin erfarenhet kring långa och korta protokollet? När får man vilket protokoll? Vad baserar läkarna sina beslut på?

Vore tacksam om det fanns andra i samma situation att dela tankar och funderingar med.

• Svar på tråden IVF hösten 2017 40+
  • Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-10 19:12:04 följande:

Håller tummarna för er! <3

Tack detsamma <3
  • FlatEric
    Lizzie93 skrev 2017-11-10 14:44:51 följande:

www.facebook.com/groups/1356450611130476/

Har ändrat så att det bara är att söka på ''IVF 2018'' nu, alltså är det en sluten grupp, vill man att den inte ska synas på sin fb sida så ändra bara på sin sida på ''mer'' och sedan ''hantera avsnitt' och bocka ur ''grupper'', då kommer ingen se vilka grupper du är med i :)

Får ni problem så skicka ett meddelande till mig :)

Kanske måste gå med! Jag är bara superrädd för att det ska synas någonstans eftersom allt är så hemligt för vår del ... Men ska kolla in det där hur man tar bort grupper, så kanske jag vågar :)
  • Lizzie93
    FlatEric skrev 2017-11-10 22:37:52 följande:
    Kanske måste gå med! Jag är bara superrädd för att det ska synas någonstans eftersom allt är så hemligt för vår del ... Men ska kolla in det där hur man tar bort grupper, så kanske jag vågar :)
    Jag är likadan! Vill verkligen inte att någon ska se men för mig funkar det där :)
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-10 22:37:52 följande:

Jag har inte heller vågat ännu... är jätte nervös att det ska synas också. Vi håller det hemligt vi med <3
  • Lizzie93
    Mariana79 skrev 2017-11-11 06:53:15 följande:

Jag har inte heller vågat ännu... är jätte nervös att det ska synas också. Vi håller det hemligt vi med <3

Jag kan absolut göra Gruppen hemlig igen men behöver lägga till folk på fb då för att dem ska bli medlemmar tror jag ????
  • Tiinuli

Hej!

Vi har gjort första försöket september på cvl i Uppsala och ska snart göra vårat andra ivf.

Första gg korta protokoll med menopur 225 och 10 ägg fick dem ut där 7 blev befruktade och odlades 5 dagar men bara 4 som klarade sig till dag 5. Fick tillbaka 1 blasto men tyvärr inget till frysen så måste nu börja om vilket känns tungt.

Tycker dem borde satt tillbaka 2 st när outcome va så dåligt :(

Fick plus på vissa grav test men även en blödning på mens dagen... mycket påfrestande ,upp o ner känslor

Men nu hoppas att min mens ska komma som den ska så ska vi hinna med en till behandling innan julstängningar.

• Lizzie93

Är så oerhört tacksam och lycklig över att säga att vi plussade förra veckan ????

Det var så overkligt att se när man är van vid att det bara ska vara ett streck, helt fantastiskt ????

Vill bara påminna er om facebookgruppen för dem som genomgår IVF eller är gravida via ivf och som vill fäljas åt, den heter "IVF 2018", för dem som är osäkra på om folk kan se så kan jag hjälpa er med det, skicka bara ett meddelande, annars ser jag fram emot att lära känna er i Gruppen! ????

• Linsi
    Tiinuli skrev 2017-11-11 11:18:21 följande:

Hej!

Vi har gjort första försöket september på cvl i Uppsala och ska snart göra vårat andra ivf.

Första gg korta protokoll med menopur 225 och 10 ägg fick dem ut där 7 blev befruktade och odlades 5 dagar men bara 4 som klarade sig till dag 5. Fick tillbaka 1 blasto men tyvärr inget till frysen så måste nu börja om vilket känns tungt.

Tycker dem borde satt tillbaka 2 st när outcome va så dåligt :(

Fick plus på vissa grav test men även en blödning på mens dagen... mycket påfrestande ,upp o ner känslor

Men nu hoppas att min mens ska komma som den ska så ska vi hinna med en till behandling innan julstängningar.

Tråkigt... Vi har inte kommit igång än med vårt första försök.
    Sambon åkte till Kina på jobb igår och är borta i 2,5 vecka - så klart helt fel i månaden. Sedan kommer julledigheten, men snart ska det vara vår tur.
    Är satt på korta protokollet med bemfola.

Hur gammal är du?
    (med tanke på att du hittat min trådFlört)

• Linsi
    Lizzie93 skrev 2017-11-22 15:14:15 följande:

Är så oerhört tacksam och lycklig över att säga att vi plussade förra veckan ????

Det var så overkligt att se när man är van vid att det bara ska vara ett streck, helt fantastiskt ????

Vill bara påminna er om facebookgruppen för dem som genomgår IVF eller är gravida via ivf och som vill fäljas åt, den heter "IVF 2018", för dem som är osäkra på om folk kan se så kan jag hjälpa er med det, skicka bara ett meddelande, annars ser jag fram emot att lära känna er i Gruppen! ????

Grattis!
    Vi väntar fortfarande på att komma igång.
    Sambon åkte till Kina på jobb igår, är tillbaka om 2,5 vecka. Hade behövt ha honom hemma nu... och sen kommer julen.
    Men innan vi vet ordet av är det dags att starta i januari. Tror att det ska vara dags för oss att börja med sprutorna direkt efter julhelgerna. 

• Linsi
    Mariana79 skrev 2017-11-10 18:49:17 följande:
    Jag är bara på ruvardag 2 så det är bara att hålla ut :) försöker njuta i nuet bara :)

Ja de är superbra på CVL!
    Hur har det gått för dig?
    Visst fick du tillbaka 2 ägg?
  • Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-22 17:04:13 följande:

Hur har det gått för dig?

Visst fick du tillbaka 2 ägg?

Det gick inget bra här tyvärr... började blöda lite på RD12.. har inte testat ännu - ska göra det på fredag när jag har TD, men det är bara att va realistisk och inse att det är kört tyvärr :(
  • Mariana79
    Lizzie93 skrev 2017-11-22 15:14:15 följande:

Stort grattis och lycka till <3
  • Linsi

Så tråkigt...
    Men kan det vara så att ena ägget inte fäst och att det är det som blöder?
    Det andra kanske har fäst.
    Blöder du mycket eller har det avtagit?
    TD imorgon? Håller tummarna.

Kram

Mariana79 skrev 2017-11-22 21:25:45 följande:
    Det gick inget bra här tyvärr... började blöda lite på RD12.. har inte testat ännu - ska göra det på fredag när jag har TD, men det är bara att va realistisk och inse att det är kört tyvärr :(Usch sS
  • Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-23 20:15:39 följande:

Så tråkigt...

Men kan det vara så att ena ägget inte fäst och att det är det som blöder?

Det andra kanske har fäst.

Blöder du mycket eller har det avtagit?

TD imorgon? Håller tummarna.

Kram

Jag blöder inte riktigt som en vanlig mens, detta är mer vattnigt och röd/Rosa. Annars brukar mensen vara mer mörkt och i större mängd. Men jag gissar att det är progesteronet som gjort att jag inte blöder som vanligt. Tog sista lutinusen igår em och blödningen har nog ökat lite i mängd idag tror jag.

Sen har jag haft/har rejäl mensvärk emellanåt:(

Jag ska testa i morgon ändå.

Tack och Kram!
  • Linsi
    Mariana79 skrev 2017-11-23 20:46:44 följande:
    Jag blöder inte riktigt som en vanlig mens, detta är mer vattnigt och röd/Rosa. Annars brukar mensen vara mer mörkt och i större mängd. Men jag gissar att det är progesteronet som gjort att jag inte blöder som vanligt. Tog sista lutinusen igår em och blödningen har nog ökat lite i mängd idag tror jag.

Sen har jag haft/har rejäl mensvärk emellanåt:(

Jag ska testa i morgon ändå.

Tack och Kram!

Lycka till! Håller tummarna.

• Mariana79
    Linsi skrev 2017-11-24 21:09:56 följande:

Lycka till! Håller tummarna.

Tack rara Du, men det var negativt.. Vi laddar nu om för ett försök till i januari..

All lycka till för dig på din resa!
  • Linsi
    Mariana79 skrev 2017-11-25 07:14:29 följande:
    Tack rara Du, men det var negativt.. Vi laddar nu om för ett försök till i januari..

All lycka till för dig på din resa!
    Då kan vi följas åt i januari - då ska jag också starta Glad
    Vi får njuta av lite julledigt och ladda inför ett nytt spännande år, med förhoppningsvis positiva stickor.
  • Vårdepp

Ni som gjort IVF utomlands, hur gör ni med att ta ledigt från jobbet? Vad säger ni? Och vad händer om man blir sjuk när de ska plocka äggen? Kan man stimulera om?

Svar på tråden IVF hösten 2017 40+