• Mamma till S

Så svaga plus!? Hjälp!

Nu var det 6 år sen sist!

Plusade igår, är väldigt glad o har en massa olika känslor.

Trodde inte det var sant först men jo! Så. Fick ett svagt plus på testlagret, svagt men det syns! Tänkte,väntar till idag så jag tAr morgonurin men lika svagt...

Varför blir det så svagt? Är det nån fara?

Googlade , skulle jag inte gjort men risken för MF är högre med svaga plus???

• Svar på tråden Så svaga plus!? Hjälp!
  • Mamma till S

Ja verkligen :)

Jag tror det beror också på vilket märke man använder sig av..

Läst att många som tagit testlagret tex blir rekommenderade att ta tex clearblue, för o se säkert o absolut ta ett digitalt! Typ.. Nej klart du inte ska va orolig, det är ju ett tydligt plus . Med sonen fick jag ett starkt o tydligt plus 6 dagar efter mitt första svaga..

• Nykär15
    Mamma till S skrev 2017-10-25 08:42:34 följande:

Test från imorse :)

Grattis!!
    Meja08 skrev 2017-10-25 10:34:32 följande:

Åh mycket tydligare plus ju! Grattis!! :)

Ny blir ju jag orolig istället.. tog lång tid från mina första svaga till att få ett starkt plus haha

Dina ökar ju fint, det är huvudsaken. Försök släppa testandet, det säger inget om hur det kommer gå. Njut av att vara gravida nu!
  • Alexandra93

Har också problem med svaga plus.. Började testa på bim och fick jäättesvagt plus, på bilderna nedan (bim+2) så hade det ökat en aning, kunde iallafall se stecken. Tog ett clearblue på bim +3 (bilden nedan) och tänkte helt klart att jag är gravid. Idag på bim+5 bestämde jag mig för att testa en vanlig sticka och den blev helt blank, negativt. Ingen mens i sikte men blev sjukt ledsen för var så inställd på att jag var gravid. Förstår verkligen inte..

• Nykär15
    Alexandra93 skrev 2017-10-31 20:01:00 följande:

Har också problem med svaga plus.. Började testa på bim och fick jäättesvagt plus, på bilderna nedan (bim+2) så hade det ökat en aning, kunde iallafall se stecken. Tog ett clearblue på bim +3 (bilden nedan) och tänkte helt klart att jag är gravid. Idag på bim+5 bestämde jag mig för att testa en vanlig sticka och den blev helt blank, negativt. Ingen mens i sikte men blev sjukt ledsen för var så inställd på att jag var gravid. Förstår verkligen inte..

Så blev det för mig vid mitt första mf, synliga plus och ökning både på CB och testlagret men efter en vecka fick jag negativt på digitalt när jag kollade, började blöda två dagar efter det.

Vad för sticka använde du idag? Bäst är att använda sig av ett o samma märke, omöjligt jämföra ökning/minskning annars.
  • Alexandra93
    Nykär15 skrev 2017-11-01 15:56:34 följande:

Så blev det för mig vid mitt första mf, synliga plus och ökning både på CB och testlagret men efter en vecka fick jag negativt på digitalt när jag kollade, började blöda två dagar efter det.

Vad för sticka använde du idag? Bäst är att använda sig av ett o samma märke, omöjligt jämföra ökning/minskning annars.

Jag använder rsfu stickan, tog ännu ett test idag och fick detta resultat, starkare än innan och är på bim+6 men efter det har jag börjat blöda men har inte ont.. gyn säger anvvakta och se så antingen är jag gravid eller så är det missfall.. så himla konstigt det här, med första barnet var där ett plus och sen inget mer med det..

• Brittsommar
    Alexandra93 skrev 2017-11-01 17:24:52 följande:

Jag använder rsfu stickan, tog ännu ett test idag och fick detta resultat, starkare än innan och är på bim+6 men efter det har jag börjat blöda men har inte ont.. gyn säger anvvakta och se så antingen är jag gravid eller så är det missfall.. så himla konstigt det här, med första barnet var där ett plus och sen inget mer med det..

Röda rfsu är ökända för att bli positiva sent. Så hade inte blivit orolig. Kör på cb eller testlagrets stickor.
  • Alexandra93
    Brittsommar skrev 2017-11-01 22:45:41 följande:

Röda rfsu är ökända för att bli positiva sent. Så hade inte blivit orolig. Kör på cb eller testlagrets stickor.

Jo kanske är det så, nu är det nog mest blödningen som gör mig orolig.. får väl se när den slutar och ta ett test efter det..
  • Nykär15
    Alexandra93 skrev 2017-11-01 22:54:05 följande:

Jo kanske är det så, nu är det nog mest blödningen som gör mig orolig.. får väl se när den slutar och ta ett test efter det..

Ja bara vänta och se tyvärr. Jag hade inte ont vid mitt så tidiga mf, blödde till o med mindre än vanlig mens. Har ju inte hunnit växa något och slemhinnan är ju inte mkt tjockare än vid mens så tidigt. Men hoppas på att det är en frisk graviditet för dig!
  • Alexandra93
    Nykär15 skrev 2017-11-02 13:09:34 följande:

Ja bara vänta och se tyvärr. Jag hade inte ont vid mitt så tidiga mf, blödde till o med mindre än vanlig mens. Har ju inte hunnit växa något och slemhinnan är ju inte mkt tjockare än vid mens så tidigt. Men hoppas på att det är en frisk graviditet för dig!

Ja det är ungefär så jag har det, känts lite som mensvärk imellanåt och blöder rätt mycket till och från så har ställt in mig på att det är ett mf nu..
  • Nykär15
    Alexandra93 skrev 2017-11-02 13:28:13 följande:

Ja det är ungefär så jag har det, känts lite som mensvärk imellanåt och blöder rätt mycket till och från så har ställt in mig på att det är ett mf nu..

Beklagar verkligen :( skit är det!
  • fannny

Vad jag förstått beror det på en persons hormonnivåer, vissa är "låghormonare" som det tar längre tid för och andra får direkt utslag. Jag fick två lika jättestarka streck på BIM +1, men känner flera som fått sådär svaga - och det har ingen inverkan på graviditeten Glad

Svar på tråden Så svaga plus!? Hjälp!