• Elisabeth92

Permanent hårborttagning med gurkmeja

Jag läste på internet att man kan få bort hår, speciellt i ansiktet med gurkmeja. Detta är en metod som främst används i Indien. Många föräldrar gnuggar in gurkmeja på sina barn för att få bort överflödigt kroppshår. Gurkmeja säga även kunna försvaga kroppshåret. Är det någon som testat detta?

Tänkte själv testa denna metod för att se om det blir någon skillnad. Efter en tid ska håret försvinna permanent.

www.land.se/fixat/len-pa-ett-kick-6-huskurer-mot-oonskad-harvaxt/

• Svar på tråden Permanent hårborttagning med gurkmeja
  • Stårschan

Spännande! Återkom gärna med en utvärdering när du har testat. Om inte annat så lär du ju få gul hud av att gnida in den med gurkmeja.

• Anonym (Indian)

Jag trodde gurkmejan var tillför att bleka huden? Så har jag fått det förklarat för mig iaf. Har varit i Indien och sett tjejer med gurkmeja i ansiktet och frågade då varför.

• Elisabeth92

Jag testade gurkmeja metoden igår, både i ansiktet och på armarna. Såklart blev jag gul i huden men det försvann när jag baddade in huden med mjölk efteråt. Skulle vara helt otroligt om det funkar, men är lite skeptisk. Men jag ska försöka uppdatera er med resultat. Någon annan som tänkte testa? Skulle va kul att veta hur det funkar för er. Det jag märkte var dock att jag fick mycket lyster i ansiktet av gurkmejan.

• Elisabeth92

Hej igen!

Har testat gurkmeja mask ett bra tag, märkte ingen större skillnad faktiskt. Kanske något tunnare strån. Har precis gjort alkaline wash i ansiktet bland annat. Om håret försvinner permanent återstår att se...

• Anonym (PCOS)

Trist att gurkmejan inte fungerade, men fortsätt gärna att rapportera dina resultat med Alkaline Wash :)

Svar på tråden Permanent hårborttagning med gurkmeja