Anonym (:)) skrev 2017-10-19 11:25:52 följande:
De kommer utreda om han är pappa till barnet. Men det kommer inte bli en inflytt bara för att det blir bekräftat. De känner inte varandra, och det finns troligtvis personer i familjen runt omkring som står närmare.
Mamman kanske har valt att berätta sanningen pga att hon är svårt sjuk, och vill att dottern ska veta vem som är pappa. Detta har ju mamman vetat om hela tiden, men det kanske finns skäl till att hon inte valt att berätta? Behandlade din kille henne dåligt på något vis? Konstigt att han inte ens minns henne? :/
Iaf, du behöver inte oroa dig för att hon kommer stå med en väska hemma hos er om några veckor. Boendemiljö och sådant ska utredas, men det kommer inte ske mot er vilja.
Jag hoppas ändå att din kille tar den här möjligheten till att lära känna sitt barn. En tonåring är inte lätt att få in i sitt liv, och kanske svårt att få föräldrakänslor för en främling. Men denna tjejen har inte gjort dig/er något, hon har inte valt att få din partner som pappa. Men nu är det som det är, hoppas han har ett öppet hjärta iaf. Beklagar att han missat så många år av sin dotters liv, men nu har han möjlighet att ta ansvar och få bli en del av sin dotters framtid:)
Ska forsoka ge lite ytterligare info :)
Han ar den mest godhjartade empatiska peron jag traffat.
Han har varit utlansbaserad i det militara, var hemma for 3 veckor, traffade henne, de sags ett par ganger under 2 veckor och sen lamnade han for att vara stationerad nagon annanstans igen.
Sa de hordes aldrig av och det var bara en kort romans, darav inget direkt minne av henne, men han har absolut inte behandlat henne illa pa nagot satt sa anledningen till att hon inte ville beratta maste varit nagon annan.
Vet du hur det funkar rent pratisk, blir det vagleding, hjalp etc?
Min storsta oro ar nog trots all att vi inte ar rustade for detta, det ar trots all en 13 flicka, som eventuallt har/komer forlora sin mamma, vi bor i en annan stad och vi kanner inte barnet i fraga.
Det ar bara en massa tankar och sa lite svar.
Tanken har aldrig varit att inte ta ansvar eller lara kanna henne, det finns inte pa kartan for nagonav oss.
Tack for ditt svar! <3