elyse skrev 2017-10-22 17:39:31 följande:
Vad är det med barn du verkar gilla då? Som ensamstående mamma kommer du inte att ha tid till eget pyssel på många år. Du vet inget alls om hur det blir med sömn. Och de kostar mycket pengar.
Jag vet som sagt om allt det där, och jag har nämnt flera gånger att den där tanken som gillar idén av barn är ologisk. Jag tycker om barn, och tanken av att lära upp en människa och se denne växa är häftigt, men det är liksom inte för mig, önskar min hjärna kunde släppa det.
Börjar dock gilla tanken på avlastningsfamilj eller liknande, det kanske jag skulle orka.
Scooter85 skrev 2017-10-22 17:35:24 följande:
Men vad är det med tankarna som är så jobbigt, förstår inte riktigt problematiken? Är det att du inte kan bestämma dig, eller du har redan bestämt dig? Antingen vill du väl eller inte?
Men du är 26 år, varför inte bara lägga det på is, för det är väl inte så att känslan du har säger att du måste ha en unge på studs? Om fem år kanske du tänker helt annorlunda, och har landat mer i det ena eller det andra..
Jag gillar att planera. Omformulering: jag
älskar att planera. Jag drömmer om framtiden, jag sparar pengar till olika saker jag ska ha och göra. Jag avskyr att inte kunna känna mig bekväm i ett beslut med barnfrågan. Även om jag intalar migsjälv att "Nej, jag vill inte ha barn" så försvinner liksom inte känslan, apjobbigt.