• Issa4455

Är tre barn lagom?

Hej! 

Har en 2,5-åring och en nio-månaders bebis. Jag skulle vilja ha ett tredje barn med ungefär samma mellanrum mellan barnen (två år). För- och nackdelar? Är det SÅ jobbigt som vissa framställer det som? Vad är det som är så jobbigt? Ekonomiskt? Tiden räcker inte till? Jag tycker det verkar härligt med en stor familj :) Var ärliga! Tack <3

• Svar på tråden Är tre barn lagom?
  • Magnus81

Vi har snart 7 barn och det är både för och nackdelar,men mest fördelar. Det fungerar bara man vill

• Annelie 76

Logistiken är värre med tre barn än med två. Det är besvärligare bara att komma ut genom dörren. Med många bilstolar blir det trångt i bilen också. I övrigt tycker jag inte det är mån fara. Men min tre är bara tre månader ännu så det kanske blir värre.

• Stårschan

När barnen kommit upp i skjutsaråldern tyckte jag att det var fullt sjå att hinna med två barn. Sen finns det ju så klart en ekonomisk aspekt också om man till exempel vill kunna åka på familjesemestrar. Det dröjer inte många år innan ett barn kostar minst lika mycket som en vuxen. Allt handlar om prioriteringar. Tycker man mycket om barn och är nöjd med att mest hålla sig hemma och klara sig utan barnvakt så finns det väl inget hinder för att skaffa många barn.

• Rebecca1987

Jag har sju barn och åttonde på väg. Jag älskar att ha stor familj. Visst ibland känns det jobbigt i ekonomin men oftare fungerar allt. Man får göra det till det man vill och njuta av livets goda delar.

• Glitterpinnar

Jag har 2 år mellan barn 1 och 2, och väntar nu trean, där det kommer att vara 17 månader mellan de sista två :) Jag vill ha en stor familj och är positiv, tänker att det kommer att lösa sig! Visst blir det intensivt under småbarnsåren, men det trivs jag med. Fördelarna tänker jag kommer sen, att de är i ungefär samma ålder genom livet och har glädje av varann.

Svar på tråden Är tre barn lagom?