Linda2barnsmamma skrev 2017-10-06 14:24:38 följande:
Hejsan alla.
Då trådarna blir så stora och dom flesta väljer att flytta över till FB så startar jag nu en ny tråd så vi som INTE går över till fb kan stanna här på FL och diskutera graviditeten och diverse krämpor om man nu har sådana 
Jag är i v 20 (21 på måndag).
Detta är vårat 3e barn , våra 2 flickor är födda 2010 och 2011. Denna graviditet har vi bf 25e februari .
Hemma och sjukskriven från v 18 pga av foglossning. Då ja inte kan omplaceras eller få andra uppgifter så fanns det inga val tyvärr. Trist men bara att bita ihop o se till att inte klättra på väggarna ...
Haft långdragen hosta nu så läcker urin eller nått annat vidrig dagligen (ursäkta infon) och det börjar bli frustrerande... ska ta upp det med bm på tisdag. :)
Välkomna alla :)
Tjohej igen ^_^
Ja dom flesta flyttar över till FB men jag försöker hålla mig kvar här för tycker det är så förvirrande på FB grupperna och statusar försvinner lätt långt ner när någon skriver så är svårt att hitta i grupperna.
Måste kolla ang dina veckor får blev lite förvirrad när du skriver vecka 20 men vecka 21 på Måndag.
Jag har fått BF efter två RUL.
Ett vanligt RUL och en med extra kontrolls rul till 26 Februari 2018 och jag är i vecka 22 ( v 21 + 2 ) idag enligt journalen och appen.
Räknar du efter fullgången vecka eller den varianten som t ex 21 + antal dagar ?
Fick för mig vi va beräknade samtidigt.
Läcker du också urin >.>
Jag får ha trosskydd dagligen och byta dagligen för jag läcker urin vid minsta lilla ansträngning, vid hosta, nysning och när lillgrabben i magen rullar runt eller sparkar på urinblåsan.
Fick bara tips att göra knipövningar och massa knipövningar.
Har även börjar känna av att livmodern övar upp sig emellanåt då jag blir spänd i magen och det känns som en boll ibland haha. Lite skum känsla för mig som förstföderska men gör absolut inte ont eller något bara skum känsla när det kramar till. Ibland känns det som snabba tryck mot tarmarna/ändtarmen men tror det är lillgrabben som är vild då det bara känns för en sekund.