• Anonym (Anonym)

Ångesten och sorg tar över!

Hej! Är en relativt ung kille som mår jättedåligt pga. ångest och underliggande sorgsenhet.

Har inga vänner, men har haft ett par genom åren. Dock så har jag inga nu.
    Jobbar hemifrån och går inte till någon skola, så kommer inte ut så mycket. Så lär ju inte träffa några nya vänner. (bor även själv).

Jag är oftast vaken under natten och sover på dagen och lider även  utav extrem ångest över att jag kommer dö närsomhelst. Oftast genom hjärtrelaterade sjukdomar. Detta är extremt jobbigt med tanke på att jag bor själv och vet att om något händer så kan ingen rädda mig.

Har nu kommit in i ett stadie där mitt liv är datorn och sova, jag är helt säker på att om jag lever till 90 år så kommer jag dö ensam, utan vänner eller hustru / flickvän. Precis som det är nu.

Är ganska självsäker, så det är inte att jag inte vågar träffa folk. Men har aldrig haft tur med umgänge. 

Vad kan jag göra för att förbättra min livssituation? Har mått som mig? 

Tack! 

• Svar på tråden Ångesten och sorg tar över!
  • Rizgar

Snälla hjälp . Min dotter är 6 år gammal och hon sjuk med retts syndrom . Vi bor i Junsele . Jag är asylsökande . Vi har fått avslag beslutet. Kommer att deporteras från Sverige . Det finns ingen vård i Irak till rett syndrom och de vet ingenting om denna sjukdom . Jag undrar hur man får hjälp för att stanna här och min dotter får träningar och och leva .. tack

Hjälp
  • Anonym (A)

Försök tills du träffat rätt umgänge. Träffa en fin dam påvägen.

Lite kärlek och sällskap och du är på rätt bana igen :)

Jag har varit med om liknande situation, dock ingen dödsångest och inte bott ensam, utan bott hemma.

Deprimerad, ångestfylld, ensam, suttit inne på rummet vid datorn och vägra gå ut.

Sätt datorförbud på fritiden och ta dig ut! Man blir lätt nere vid ett datorberoende(om du änns är det), ät och drick bra så kommer hjärtat hålla bättre :)

• Anonym (Qwerty)

Du är ung och livet kommer ändras på sikt.
    Umgänge föds oftast utifrån att msn går i skola ihop, är kollegor etc så inget konstigt du är ensam om du mest är hemma.

Tänk på vad du vill jobba med/göra och fokusera på det. Bekanta dyker upp i sinom tid. En del blir vänner men vänner kommer och går. Och försök hitta på saker. Vad vill du göra? Resa, någon sport? Gå till biblioteket på föreläsningar? Behöver du prata kan du ansöka om kurator på din vårdcentral.

Svar på tråden Ångesten och sorg tar över!