Blir så himla ledsen..
Jag och min sambo har två små barn och varje gång vi träffar hans familj så som mamma, mormor och syskon får jag alltid höra hur lika de är min sambo. Speciellt från mamman och mormor. Det kan låta "åh vad fin han är! En riktig kopia på din pappa!" Sen när de tar fram bebisbilder på honom och ser att det inte alls var någon kopia utan faktiskt ganska olikt, "Ja men han är väl lik dig också" i sur ton. Eller jämför vår andra med hans syskon och kan aldrig se mig i våra barn. Eller "Vad han är lik sin halvbror och pappa, han är så fin! Å lite mamma också då men du är fin ÄNDÅ." Det är såna kommentarer HELA tiden och jag blir på riktigt ledsen av det. Jag ser likheter från oss båda, de är riktiga blandningar. Å allt som är speciellt fint på dem tex deras ögon eller läppar ska många som är bekanta med min sambo hela tiden säga att det är från honom. Fast att det också är en tydlig blandning..
Det är liksom inte så att jag skulle vara värsta fula utan tvärtom, jag är väl inte perfekt som många andra men jag har ofta fått komplimanger av folk lite varstans, datefrågningar, en del pojkvänner och ligg osv. Å skulle man fråga andra skulle nog många tycka att jag är den snygga av oss liksom. Dock tycker jag självklart att min sambo är snygg och älskar att se blandningen av oss i våra barn! Men dessa kommentarer gör mig så himla ledsen och jag får dåligt självförtroende av det och det känns som att de tycker att jag är världens fulaste och hemskaste typ.. Mamman får mig även att känna mig dålig och osäker på olika sätt och ska ofta berätta vad mina små vill och behöver.. Usch, blir så himla trött på det :(