• Jossej90

Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?

Sorry att inlägget blev lite långt. Skulle bli jättetacksam för lite råd och synpunkter från er.

har aldrig trott att jag skulle vilja ha barn och aldrig känt nån direkt längtan efter det.. men har nu blivit tillsammans med en kille sedan några månader tillbaka, som är 10 år äldre än mig och som redan har 2 barn. Jag är 27 Och barnen är 5 och 7..

Och eftersom vi bor tillsammans så har vi hans barn här varannan vecka. Mycket av det jag varit lite reserverad för gällande barn har varit allt ansvar man har med barn och den jobbiga delen med uppfostran eller vad man nu ska säga. Men nu har jag redan tagit på mig att vara där för hans barn som jag såklart tycker jättemycket om, för att jag vill leva med honom..

Men... sen jag träffat den här killen så har jag fått längtan om att skaffa egna barn och jag känner det starkare och starkare. Det känns också jobbigt att vara som en plastmamma utan att ha det där bandet som man får med sitt eget barn.

Grejen är att när vi träffades så sa han att han var "klar" med den delen av sitt liv och inte vill ha fler barn.. Men jag har pratat med honom om hur jag börjat känna, och han har nu sagt att han kan skaffa barn med mig. Han älskar mig jättemycket och säger att han vill spendera sitt liv med mig. Och han gör allt för att göra mig lycklig. Grejen är att jag vill att vi ska skaffa barn för att båda vill det. Vill inte att han ska "offra sig" för att göra mig lycklig.

Det som också gör mig lite sårad är att han säger att hans första barn var oplanerat från ett one night stand och sen har han stannat kvar med henne för att han ville finnas där för sitt barn även fast han inte älskat henne.. och egentligen inte velat vara med henne. Han gifte sig också med henne för att hon så gärna ville det och han tänkte att han ändå skulle leva med henne för sina barns skull, så då spelade det ingen roll. Det låter lite konstigt men han kommer från en annan kultur där basicly om man får ett barn med en kvinna så är man med henne resten av livet oavsett om du är olycklig med henne.. Men han lämnade henne för mig.

Och att tänka tanken att han har 2 barn med nån som han inte älskat och gått igenom allt det där, och sen inte självmant vill ha barn eller gifta sig med "sin livs kärlek" gör mig lite sårad.

Hur tänker ni om allt?

• Svar på tråden Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?
  • Anonym (m)
    elyse skrev 2017-09-27 21:54:17 följande:
    Utan egen bostad så får man vänta tills det dyker upp något. Det finns många par som är tvingade att bo ihop trots skilsmässa. Dock läser jag inte in att mannen och hans två barn flyttat in till TS.
    Nej, vi vet inte hur flytten gick till. Vi vet inte heller om ex-frun slängde ut honom, om de bråkade så att det blev ohållbart för barnen, eller om han bara tyckte det var smidigt att flytta till TS (eller om de köpte nytt hus tillsammans). Ja, det finns många par som tvingas bo ihop, men då har de oftast inte något alternativ - som någon att flytta till.
  • Anonym (m)
    NELJ skrev 2017-09-27 22:00:54 följande:
    Det här är vad jag tänker. Du är ung. Han är relativt ung. Ni har nyss träffats. Jag förstår att du är kär och kroppen är full av endorfiner och oxytocin men det är inte ett tillstånd man ska fatta viktiga beslut i. Bara det att du redan bor ihop med hans barn är ansvarslöst och impulsivt. Låt det gå minst tre år och ta upp diskussionen då.
    Jag håller med om att det är bra att vänta med att skaffa barn, men bra att diskutera om möjligheten finns till barn i framtiden - om bägge har samma mål.
  • NELJ
    Anonym (m) skrev 2017-09-27 22:07:37 följande:

Jag håller med om att det är bra att vänta med att skaffa barn, men bra att diskutera om möjligheten finns till barn i framtiden - om bägge har samma mål.

Jag håller generellt med om att det är bra att ta upp

livssmål tidigt i en relation så man vet om man spelar på samma bana. Men ts har ju precis kommit på att hon kanske vill ha barn. Vem vet om hon tycker likadant om en månad. Hon är nykär och han är både nykär och nyseparerad. Hon ville egentligen inte ha barn men har blivit sugen på det sen de flyttade ihop. Vad säger att deras känslor här och nu gäller när relationen landat? Ts är så pass ung att hon hinner sitta still i båten lite innan de börjat diskutera saker som barn.
  • ssa123

Viktigt tror jag är att komma ihåg att detta blir mannens tredje barn. Hans två tidigare kommer alltid att vara en del också. Den första tiden, som man kanske ofta tänker är" vi två föräldrar och våran förstfödde" kommer aldrig ske för er. Allt som är stort och första gången för dig har mannen redan gjort 2 ggr innan.

Behöver inte vara negativt, men kom ihåg det så slipper du bli besviken på honom sen när han kanske inte till 100 delar din entusiasm i att köpa första barnvagnen osv.

• Anonym (Kajsa)

Hej!

Är i liknande situation men vi har inte flyttat ihop än. Vi träffades för 8 månader sedan och blev blixtförälskade. Han var olycklig i sitt förhållande sedan många år och de hade pratat om separation flertalet gånger. Han letade bostad under några månader men då det inte är lätt att hitta något och jag inte stod ut med att han bodde hos henne har han nu gjort slut och ska flytta in hos mig om 2 veckor! Det är inte optimalt eftersom att jag inte vill träffa hans 2 barn direkt men vi tänkte att jag kan bo hos mina föräldrar i början när han har barnen, vilket bara kommer bli varannan helg nu till en början då mamman jobbar deltid och pappan jobbar mer än heltid.  Barnen är inte gamla nog att förstå att det inte är pappas lägenhet, så jag hoppas att det går bra.

Han är 9 år äldre än mig. Jag är 29. Vi har inte pratat om barn utan allt har gått ganska fort. Först och främst får han och jag landa i vår relation. Sen ska jag lära känna hans barn om ett tag.  Så får vi se hur det går och om allt känns bra kanske vi skaffar ett gemensamt barn. Jag tänker dock ta upp detta med honom detta ganska snart.. Kanske nöjer jag mig med hans 2 barn och att jag blir bonusmamma men jag är rädd att jag precis som du ska känna att jag vill ha ett gemensamt barn med. Och då vill jag veta var vi står redan nu. Jag har alltid tänkt mig att jag inte ska ha barn men jag är så otroligt kär och hans barn är så sjukt söta att jag redan innan jag träffat dem börjar tänka på barn! Jag har träffat hans minsta 1 gång bara, såååå söt och fin!!!! Han är bara 1.5 år så han förstod inte vem jag är och vi möttes bara på stan..

Hur tar din killes ex allt detta?

Hur tar barnen det? Hur snabbt fick du träffa dem? Har du träffat exet?

Följer tråden för att se hur det går för er! 

Lycka till!!

• Anonym (peter)

Att han inte vill ha barn är ju ren lögn då detta tom låter som plural. Kultur eller ej, gifter man sig dessutom med mamman till sina barn så är det nog toppen av kärlek - vare sig du vill acceptera detta eller inte. Nog att han lämnade henne för dig, det säger snarare mer om vilken typ av man detta är än personlighet. Så som du försöker framställa honom i form av att han är hederlig (tog sig an en familj han inte älskade) är ju bullshit när han dumpar en för sin egen njutning (dig). 

Uppenbarligen lilla du så är du inte så särskilt speciell som du trodde när du "tog" en gift familjefar, (och han som är svin som slösade bort en annan kvinnas år). Han vill inte ens egentligen ha barn med dig? Han kan "gå med på det", men lycka till du. Att skjuta ut ungar han inte vill ha. Du kommer se då med egna ögon hur han favoriserar sina gamla och du lär bli en annan bitter styvmorsa som hänger här på familjeliv och surar över att han inte ger lika mycket energi till era gemensamma. Du inser att du inte alls var så speciell och att hans första kärlek kanske inte var "crap" som du säger i din text. Utan du hamnar själv i samma situation och inser att det kanske är din man som inte är den hederlige martyren du tror. För plötsligt hänger en ny yngre dam där på dörrlåset. 

Jag VET att du läser detta och tänker att jag är en idiot som inte har någon koll eller insikt i ditt förhållande - att din relation är speciell. 
    Det anser ju tyvärr alla. Ändå är ni älskarinnor alltid lika lättlurade att tro att vi män är så fantastiska. Jag har flera "vänner" som gjort såhär mot sina nya fruar. Man ser sambandet att de som är otrogna inte hade problem i sin relation. Det var de själva som hade problem. De som "gav" nya barn till sina älskarinnor som trodde de var speciella hade faktiskt sex fortfarande med sina exfruar. 
    men tja... lycka till du. 

• Anonym (Lola)

Svar till rubriken: NEEEEJ!!!! Gör det inte!!!

• Anonym (Fly!)

1. Om han enbart gift sig med henne för att hon blivit gravid så hade han inte lämnat henne och barnen för din skull
    2. Om han hade brytt sig särskilt mycket om sina barn hade han inte flyttat ihop med dig direkt. Det troligaste är att han vill slippa ta ansvar för barnen på egen hand.
    3. Du känner honom knappt, VÄNTA med barn tills du kan vara någorlunda säker på att jag verkligen har fel i punkt 1 och 2 ovan! Minst 2 år!
    4. Det klokaste du kan göra är att göra slut och leta rätt på en man som är redo för ett riktigt förhållande, inte en man som går från en hushållerska till nästa över en natt.

Jag har varit du. Jag har trott på "jag gifte mig bara för att xxxxx", "jag älskar dig som jag aldrig älskade henne" osv
    Jag fick betala för det. I slutänden visade det sig att den enda han brydde sig om var sig själv och att leva så enkelt och ansvarslöst som möjligt. När han upptäckte att jag inte accepterade att ta hela lasset med hans barn och hushållet på egen hand gick det från "jag älskar dig, vad ska våra barn heta" till "du har förstört mitt liv" på två dagar.

• Anonym (m)
    Anonym (peter) skrev 2017-10-02 17:15:39 följande:

Att han inte vill ha barn är ju ren lögn då detta tom låter som plural. Kultur eller ej, gifter man sig dessutom med mamman till sina barn så är det nog toppen av kärlek - vare sig du vill acceptera detta eller inte. Nog att han lämnade henne för dig, det säger snarare mer om vilken typ av man detta är än personlighet. Så som du försöker framställa honom i form av att han är hederlig (tog sig an en familj han inte älskade) är ju bullshit när han dumpar en för sin egen njutning (dig). 

Uppenbarligen lilla du så är du inte så särskilt speciell som du trodde när du "tog" en gift familjefar, (och han som är svin som slösade bort en annan kvinnas år). Han vill inte ens egentligen ha barn med dig? Han kan "gå med på det", men lycka till du. Att skjuta ut ungar han inte vill ha. Du kommer se då med egna ögon hur han favoriserar sina gamla och du lär bli en annan bitter styvmorsa som hänger här på familjeliv och surar över att han inte ger lika mycket energi till era gemensamma. Du inser att du inte alls var så speciell och att hans första kärlek kanske inte var "crap" som du säger i din text. Utan du hamnar själv i samma situation och inser att det kanske är din man som inte är den hederlige martyren du tror. För plötsligt hänger en ny yngre dam där på dörrlåset. 

Jag VET att du läser detta och tänker att jag är en idiot som inte har någon koll eller insikt i ditt förhållande - att din relation är speciell. 

Det anser ju tyvärr alla. Ändå är ni älskarinnor alltid lika lättlurade att tro att vi män är så fantastiska. Jag har flera "vänner" som gjort såhär mot sina nya fruar. Man ser sambandet att de som är otrogna inte hade problem i sin relation. Det var de själva som hade problem. De som "gav" nya barn till sina älskarinnor som trodde de var speciella hade faktiskt sex fortfarande med sina exfruar. 

men tja... lycka till du. 

Intressant att du tror dig föra alla mäns talan. Jag har inte samma erfarenhet som du.
  • Anonym (Fly!)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-10-02 16:43:22 följande:

Hej!

Är i liknande situation men vi har inte flyttat ihop än. Vi träffades för 8 månader sedan och blev blixtförälskade. Han var olycklig i sitt förhållande sedan många år och de hade pratat om separation flertalet gånger. Han letade bostad under några månader men då det inte är lätt att hitta något och jag inte stod ut med att han bodde hos henne har han nu gjort slut och ska flytta in hos mig om 2 veckor! Det är inte optimalt eftersom att jag inte vill träffa hans 2 barn direkt men vi tänkte att jag kan bo hos mina föräldrar i början när han har barnen, vilket bara kommer bli varannan helg nu till en början då mamman jobbar deltid och pappan jobbar mer än heltid.  Barnen är inte gamla nog att förstå att det inte är pappas lägenhet, så jag hoppas att det går bra.

Han är 9 år äldre än mig. Jag är 29. Vi har inte pratat om barn utan allt har gått ganska fort. Först och främst får han och jag landa i vår relation. Sen ska jag lära känna hans barn om ett tag.  Så får vi se hur det går och om allt känns bra kanske vi skaffar ett gemensamt barn. Jag tänker dock ta upp detta med honom detta ganska snart.. Kanske nöjer jag mig med hans 2 barn och att jag blir bonusmamma men jag är rädd att jag precis som du ska känna att jag vill ha ett gemensamt barn med. Och då vill jag veta var vi står redan nu. Jag har alltid tänkt mig att jag inte ska ha barn men jag är så otroligt kär och hans barn är så sjukt söta att jag redan innan jag träffat dem börjar tänka på barn! Jag har träffat hans minsta 1 gång bara, såååå söt och fin!!!! Han är bara 1.5 år så han förstod inte vem jag är och vi möttes bara på stan..

Hur tar din killes ex allt detta?

Hur tar barnen det? Hur snabbt fick du träffa dem? Har du träffat exet?

Följer tråden för att se hur det går för er! 

Lycka till!!

Till skillnad från TS fall så har ni båda tagit det i lugn takt och valt att hålla barnen utanför så länge som möjligt. Mannen har inte heller bytt en kvinna mot en annan rakt av utan faktiskt försökt skaffa ett eget liv emellan. Det är så ansvarsfulla föräldrar gör.
  • Jw83

Om man under 7-8 år kan leva med någon, ha sex, gifta sig, äta ihop, sova ihop, semestra ihop, kyssa, prata med osv varje dag. Men samtidigt INTE älska denna person och ljuga för dubbfri och sina barn varje dag och fejka sina känslor konstant varje dag, ha sex med någon som man inte vill ha sex med osv

Ja då har man seriösa känslomässiga problem. Då har man en grav personlighetsstörning och empatistörning.

Han är seriöst psykiskt störd om han lyckats och valt att leva så varje dag i så många år. Dessutom är det oerhört falskt och grymt att slösa bort en kvinnas liv på det sättet.

Så akta dig. Män med så grov personlighetsstörning har inte långt till att bli våldsam. Hans mycket impulsiva sätt att flytta ihop med dig, utan en tanke på det oerhörda trauma som separationen är för barnen, visar också på samma sak. Han har ingen empatisk förmåga.

• Anonym (Bea)

Aldrig! Dels vill jag ha en kärnfamilj(helst att vi börjar helt från början med varandra, på alla plan...) och dels vill jag inte ha en man som visat sig kapabel till att bryta en familj.

• Anonym (Allvarligt?)
    Jw83 skrev 2017-10-03 11:36:21 följande:

Om man under 7-8 år kan leva med någon, ha sex, gifta sig, äta ihop, sova ihop, semestra ihop, kyssa, prata med osv varje dag. Men samtidigt INTE älska denna person och ljuga för dubbfri och sina barn varje dag och fejka sina känslor konstant varje dag, ha sex med någon som man inte vill ha sex med osv

Ja då har man seriösa känslomässiga problem. Då har man en grav personlighetsstörning och empatistörning.

Han är seriöst psykiskt störd om han lyckats och valt att leva så varje dag i så många år. Dessutom är det oerhört falskt och grymt att slösa bort en kvinnas liv på det sättet.

Så akta dig. Män med så grov personlighetsstörning har inte långt till att bli våldsam. Hans mycket impulsiva sätt att flytta ihop med dig, utan en tanke på det oerhörda trauma som separationen är för barnen, visar också på samma sak. Han har ingen empatisk förmåga.

Är du allvarlig? Så sjukt många som stannar ett förhållande enbart för sina barns skull, och skaffar fler barn och gifter sig, skulle alla dessa ha grova personlighetsstörningar?

Att/om han inte älskat henne innebär väl inte att han på något sätt tycker hon är motbjudande? Det finns liksom mellanting i känslor för de flesta....

I övrigt är det väl säkert så att han hela tiden bara väntat på att få något annat och nu har han hittat det och där visar han ju på stor egosim...
  • Anonym (Leor)

Jag personligen hade inte velat skaffa barn och vara illsammans med en som redan har barn. Han har ju redan gått igenom sådana stora faser i livet, haft sin första gång. Man kommer heller aldrig först som bonusmamma vad jag märkt och därför finns det inte på kartan för mig. Jag är "självisk" nog att vilja vara min mans ögonsten tills dagen vi två får barn, och därför är dessa blended family inte något för mig.

Svar på tråden Vad tänker ni om att skaffa barn med en man som redan har barn?