Frågor till er som gjort bröstförstoring!
Vad önskar ni att ni visste innan ni gjorde operationen?
Vad säger folk i omgivningen?
Hur förklarade ni för era barn vad som hänt? (ålder på dem?)
Tacksam för svar :)
Jag önskar att jag tagit lite färre morfin för jag hade en hemsk avvänjning efter 2 veckor! Frossa och illamående vill man inte ha kombinerat med smärta. Beroende på vilka implantat du väljer tar det lång tid innan de blir mjuka. Mina har blivit riktigt mjuka nu först efter 3 år.
Mamma sa whatever makes you happy och vännerna tycker det är kul och intressant. Berättade inte för några fler. Sambon älskar dem och jag med.
Barn har jag inte.
Något som är nödvändigt efter operationen är hjälp första två veckorna för du kan inte ens ta sig upp ur sängen själv. De första dygnen sov jag sittandes. Kunde knappt röra överkroppen alls då men sätt jättebekvämt i sängen med massa kuddar och en ihoprullad handduk i svanken (livsviktigt annars får du dödligt ont i ryggen) och en kudde under knäna. (Stödjer också ryggen)
Sköna stora mjukiskläder som är lätta att ta av behöver du, och hjälp med att tvätta håret i början. Byt sängkläder ofta och ha riktigt rena kläder.
Lycka till!
Jag hade läst på ordentligt, så inget kom spm en chock. Men märker att så många inte läser på något själv innan, bara går till en läkare och litar fullt ut på dem..
Så jag säger LÄS på, ordentligt!
Tiden efter kan vara jobbig, speciellt om du har barn. Det är svårt att ta sig upp ur sängen & du får inte bära tungt på ett tag. Så se gärna till att ha handlat ordentligt innan, städat ordentligt också.
Även om du har sambo är det skönt att kunna ta det lugnt i början.
Mina föräldrar tyckte det var onödigt, men sa att jag självklart gjorde som jag ville. Kompisarna sa inte så mycket förutom "bara inga gigantiska".
Inte sagt något speciellt till sonen. Sa att jag varit hos doktorn och hade lite ont så att jag inte kunde bära honom :) Han var tre då har jag för mig.
Hej där!
Jag kan varmt rekommendera POF (Plastiksoperations forum) !! Där finns det MASSA med information, bilder, egna berättelser med mera! Det är en massa information där allt ifrån fillers till tandkoregering! Vanligast är väl näs, buk och bröst operationer men det finns väldigt bra info där!
Lycka till med allt!
// Star
Hej där!
Jag kan varmt rekommendera POF (Plastiksoperations forum) !! Där finns det MASSA med information, bilder, egna berättelser med mera! Det är en massa information där allt ifrån fillers till tandkoregering! Vanligast är väl näs, buk och bröst operationer men det finns väldigt bra info där!
Lycka till med allt!
// Star