hur är era ettåringar?
Jag har en son som är 14 månader. Han har energi som ingen annan! Aldrig stilla. Vill inte sitta i soffan, inte sitta i knät, inte titta i bok. Vill bara krypa omkring och dra i alla sladdar, dra ut allt från skåp o lådor om o om igen. Bankar saker i fönsterrutan och kastar saker omkring sig. Sitter inte stilla o leker med något,Kan hända någon gång om dagen i några sekunder. Han är våldsam mot andra, och vill slåss och bitas. Verkar inte veta hur man ska vara mot andra fastän jag visar. Han blir liksom så till sig att han slår till istället. Han gillar inte kramar utan puttar bort en om man försöker. Vid matbordet är det näven han äter med. Tar mat i handen och bara trycker in. Använder inte pincettgreppet även om jag vet att han kan. Han kastar maten omkring sig och kan inte ha en tallrik framför sig. Han får äta från bordet...
Nåja, jag skulle kunna rabbla upp i oändlighet om hur min lille kille är. Men jag undrar om detta låter som en vanlig normal ettåring? Jag har fler barn innan och ingen har varit så "slarvig" och utåtagerande. Hur är era barn? Och vad kan de?