• Sanna8301

Helst vill jag bara slå till dig i huvudet med mobilen!

...Så sa min sambo till mig medans vår genemsamma 4 åring sitter bredvid mig i soffan...

Bråka kan vi göra. Men hota mig har han aldrig tidigare gjort. O inte handlar det om att jag är rädd för att han skulle fysiskt skada mig men att inför vårt barn, vara så förbannad att han säger så, gör ont.

Hurdan förebild är man då? o hur kan man säga ngt sånt till den man älskar, hur arg man än är? Säger ni såna saker när ni arga? Överreagerar jag?

En gång tidigare (ca 1 månad sen) hotade sambon en främmande person på en parkeringsplats, med stryk bara för att främlingen frågade om sambon kunde stänga bildörren lite så att han kunde komma förbi.

Vår gemensamna son satt i bilen och såg allt.

Vet inte varför jag skriver detta här. Känner väl att jag vill prata med nån o "skriva av mig" antar jag.

• Svar på tråden Helst vill jag bara slå till dig i huvudet med mobilen!
  • Kramakarma

Herregud! Det är bortom ok att bete sig på detta vis- med eller utan ert barn i närheten. Det känns som att din sambo behöver gå i aggressionsterapi?

Varför blir han så arg?

• Anonym (ååå)

Nej så säger vi verkligen inte till varann! Det är illa nog att din partner säger sånt till dig, men inför barnet - har han inga spärrar? Han måste väl förstå att man inte ska säga så. 

säg till honom vid något lugnt tillfälle att du är oroad över hans ilska (eller vad det är) och hur han uttrycker sig. Kan ju vara att han inte ens kommer ihåg vad han slänger ur sig.

• LeyasMamma

Verkar ju inte vara något din sambo har för vana att göra IOM att du skriver att han enbart gjort de mot dig en gång under relationen och en gång på parkeringen med en okänd? Det kanske har hänt något som gör att din sambo har mycket att hantera just nu och klarar inte av små motgångar? Någon närstående som är sjuk? Är han deprimerad? Kan han gå runt och fundera på er relation?

Jag hade frågat om det va något han ville prata om och hur han mår. Försökt få ut vad grundorsaken är till hans nya beteende. Och självklart så går vi alla över olika gränser ibland, tex säger saker (som att hota utan att mena det) och det är självklart inte okej. Då bör man be om ursäkt både till den som blir utsatt och förklara för sitt barn om det råkar se/höra att det inte är okej att göra som man själv gjorde och att man är ledsen över sitt agerande. Precis som vi lär barn att säga förlåt om de har varit elaka mot någon eller slagit någon.

Svar på tråden Helst vill jag bara slå till dig i huvudet med mobilen!