• mersi89

Jag får inte säga ett skit i vårt förhållande.

Hej!! Min mobil e konstig så ursäkta felstavningarna. Vi har tre barn UNDER 4 år. Mina dagar ser ut så här just nu. Vi vaknar ca 06.30-07 jag och barnen. Jag klär dom ger frukost osv, alla morgonrutiner. Kör till fsk plockad ur dubbelvagn ur vår mini bil. Har inte råd med större nu och mste ha vagn för de en bit. Väl inne på fsk går ja upp med alla tre för trappen (oftast kamp) eller klär dom flr att gå ut. Åker hem städar tvättar lagar mat och servar min man med kaffe / frukosr. Sköter all ekonomi,oftast ja som styr allt hemma inkl slängs sopor OCH handla. Häntar barnen gör vi oftast ihop men han har ju så ont i ryggen så ja ska helst böja mig bära o göra allt. Jag matar duschar &nattar helt ensam. Han drar vid 18 och jobbar till ca 24 inom lokal vård på ett sjukhus.... när ja lägger mig på kvällwn och pustar ut "gud va trött" jag är så blir han Arg och ifrågasättee va fan jag gör....... gör jag verkligen ingeting ?? Får ja ibte säga att ja e trött bara för ja e hemma just nu. Juste ja opererades 13 juli för tarmvred och är sjukskriven just nu. Åkte hem dagen efter OP. Ja dka väl börja jobba men ja vet inte om ja orkar de. Han har rygg problem ja men ger de han rätten o inte göra ett jävla piss?

• Svar på tråden Jag får inte säga ett skit i vårt förhållande.
  • mersi89
    Tow2Mater skrev 2017-09-15 22:17:13 följande:

serva med kaffe / frukost är väl lätt att bara sluta.

Ja men han blir sur
  • Frontline

Och du trivs med det?

Har med haft 3 barn i den åldern dom är äldre nu men jag och frugan hjälptes åt med allt.
    Jag har med ont i ryggen och en pajad axel sen 30 år tillbaka som gör djävulskt ont men trotts det så gör ja min beskärda del hemma..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Bertram

Men låt honom vara sur då?! Ni får väl turas om att hämta och lämna. Sätt gränser. Varför skaffar man 3 barn så tätt med en sån man?!

BTW är det superskönt att gå till jobbet och vila upp sig från familjen ????

• Arboga

En klassiker, först skaffar man massa barn och sen märker man hur den andre är..
    Visst kan många ändra sig till det sämre med tiden men tar man inte tag i det så lär det ju inte bli bättre.
    Människor hör inte till dom monogama "arterna".

• Maddi

Kan du inte leva med att vara hans piga så får du separera. För han begriper uppenbarligen inte.

• mersi89

Jag har TRÖTTNAT NU. Han har förändrats jätte mycket... hans mamma serva han o hans familj hela livet ... han har sakta men säkert överfört de på mig. Ja e trött men livrädd föf att jobba om de ska fortsätta sähär:(

• Bibbidi
    mersi89 skrev 2017-09-15 22:28:53 följande:
    Ja men han blir sur
    Och?????????? 

Skärp dig, ärligt talat. Nu låter jag hård men ärligt talat människa sluta.... Han kan väl själv ta frukost och kaffe? Du tillåter dig själv att bli behandlad på det här sättet. 
  • mersi89
    Bibbidi skrev 2017-09-16 07:54:26 följande:

Och?????????? 

Skärp dig, ärligt talat. Nu låter jag hård men ärligt talat människa sluta.... Han kan väl själv ta frukost och kaffe? Du tillåter dig själv att bli behandlad på det här sättet. 

Jag har inte mått bra på ett tag så jag har väll låtit det gå. Jag vill sååå gärna gå elektriker utbildningen från i vår men han typ skrattar åt mig och säger "ja tror på de när jag ser det".. vad jag än gör eller säger finner han något sätt att trycka ner mig. Jag jobbade inom bygg handel och har lite kunskaper inom el. Det har alltid funnits som ett intresse och det är en bra utb för min framtid. Jag e bara 28..
  • nnnnnnnn

Börja jobba eller plugga så fort du bara kan.
    Då måste ni börja dela på sysslorna för att det ska gå ihop.
    Och om han "bara"jobbar 18 - 24 så blir det ju han som ska sluta klaga, för då är det ju han som går hemma och vilar sig hela dagarna.
    Om du slutar så att du är hemma vid 17-17.30 borde han ju kunna ta ansvar för barnen under dagen när du jobbar och du tar ansvaret när han jobbar.

• Jemp

1. Sluta curla mannen. Sätt ner foten. Ja, det är han som gör fel men dags att säga stopp. Inte logiskt vare sig att servera kaffe eller att du ska göra allt hushållsarbete

2. Är ingen av er föräldraledig? Har mannen varit hemma med barnen?

3. Måste ni ha de på dagis, så tidigt på morgonen? Kan du förenkla lämningen? Bärsele?

• Nandez
    nnnnnnnn skrev 2017-09-16 10:43:42 följande:
    Börja jobba eller plugga så fort du bara kan.
    Då måste ni börja dela på sysslorna för att det ska gå ihop.
    Och om han "bara"jobbar 18 - 24 så blir det ju han som ska sluta klaga, för då är det ju han som går hemma och vilar sig hela dagarna.
    Om du slutar så att du är hemma vid 17-17.30 borde han ju kunna ta ansvar för barnen under dagen när du jobbar och du tar ansvaret när han jobbar.
    Kan inte annat än hålla med.
  • mersi89
    Jemp skrev 2017-09-16 11:48:15 följande:

1. Sluta curla mannen. Sätt ner foten. Ja, det är han som gör fel men dags att säga stopp. Inte logiskt vare sig att servera kaffe eller att du ska göra allt hushållsarbete

2. Är ingen av er föräldraledig? Har mannen varit hemma med barnen?

3. Måste ni ha de på dagis, så tidigt på morgonen? Kan du förenkla lämningen? Bärsele?

Jag kommer börja jobba i november och plugga till elektriker från januari. Bestämt det. Nej ja e sjukakriven men i hans ögon e ja hemma o chillar ... han har vart hemma lite. Dom kommer lämnas 08.30-09.00 för ja har läkartider osv.
  • mersi89

Skitrr i va han tycker. Ja ska göra de jag vill & försöka tänka mer på mig själv. Passar de ibte kan han dra.

• Rebecca1987

Jag skulle aldrig tolerera att bli behandlad som slav och som om jag inte var mer värd i min mans ögon. Är man ett par, och har en familj tillsammans då stöttar man varandra, hjälps åt med alla sysslor oavsett om den ena är hemma eller inte. Man är två om familjen. Jag hade satt ner foten och sagt antingen så hjälper du till mer eller flyttar

Jag låter inte mina barn köra med mig så aldrig att en man skulle få det.

Svar på tråden Jag får inte säga ett skit i vårt förhållande.