Från någon som hade problematiken själv som barn. För min del var det dock att jag kissade på mig. Jag fick skäll, jag blev mutad, tro mig ALLT försökte de med, i mitt fall var det fysiskt. Jag har problem att känna att jag är kissnödig än idag, alltså när jag känner att jag är kissnödig då har jag typ 2 minuter på mig, som vuxen, (och som större barn) har jag lärt mig att planera, dvs jag kissar även när jag inte är kissnödig. Men jag har helt enkelt inte samma signaler som andra när det gäller det där och fick alltså skäll och blev mutad för något som jag inte kunde göra något åt. De trodde också det var trots, att jag var för upptagen i lek etc. Men så var det inte, och det var jättejobbigt när alla blev arga, jag kunde ju verkligen inte.
Vare sig det beror på ngt fysiskt eller eller annan låsning så har jag den bestämda uppfattningen att kan man inte hålla sig torr när man är 6 år finns en problematik bakom i 9 fall av 10, det spelar alltså ingen roll hur konsekvent du är eller vad du mutar med eller hur mycket du skäller, du behöver hjälp. Jag skulle söka mig till sjukvården. Hade jag kunnat få det som liten att nån hjälpte och utredde det hela så att jag sluppit känna mig så värdelös hade det betytt ortroligt mycket.
Lycka till <3