• Anonym (Stina)

Anafranil - erfarenheter?

Någon som äter anafranil mot depp och ångest?

Har provat flertal ssri/snri men inget verka direkt bita.

Funderar ev att prova anafranil då den tydligen ska vara mer effektiv än vanliga ssri...

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Anafranil - erfarenheter?
  • Anonym (Stina)
    Kenta71 skrev 2017-11-12 22:54:53 följande:

Hej på er. Ska träffa läk på onsdag. E inne på att börja med Anafranil. Är dock livrädd för insättningssymptom då jag käkade Tryptizol 2001. Var bland det jävligaste jag vart med om. Undrar om någon käkat Tryptizol och Anafranil?

Är Ana snällare än Tryp el e d samma skrot å korn? Mådde som en kung då 2001 men det tog lång tid innan d vände.

//Kenta.

Jag tycker insättning inte var särskilt jobbig alls... Tusen ggr värre med ssri. Men det är min erfarenhet. Trappar upp 10 mg åt gången...
  • Anonym (Stina)
    Kenta71 skrev 2017-11-13 11:45:49 följande:

Tack för svar.

Berätta gärna hur det går efter ditt läkarbesök :)
  • Anonym (Stina)
    Kenta71 skrev 2017-11-13 11:45:49 följande:

Tack för svar.

Hur gick ditt läkarbesök?
  • Anonym (Stina)
    Kenta71 skrev 2017-11-18 22:40:11 följande:

Det vart ingen Ana. Doshöjning av Seroquel till 300 mg. Mår skit.

Vad är det för medicin?

Vad har du för besvär?
  • Kenta71

Seroquel ska vara stämnings-stabiliternade.

Ångest el hur man nu ska beskriva det. Har bara blivit värre och värre.

• Kenta71

Seroquel ska vara stämnings-stabiliserande.

• Molly57
    Kenta71 skrev 2017-11-19 22:44:41 följande:

Seroquel ska vara stämnings-stabiliternade.

Vilken skit, hade du Seroquel sedan innan? Vill de ej sätta in tricykliska? av vilken anledning då du vet att det hjälpt förut.
  • Anonym (Stina)

Höjer dosen idag, från 40 mg t 50 mg... Hoppas på att känna nåt!

Den effekten jag kände för ett par veckoresan är som bortblåst! :( då kunde jag verkligen känna hur den antidepressiva effekten framgick och det kändes som medicinen "lagade mig hjärna" - för en kort stund fick jag känna mig normal... Det var nästan för bra för att vara sant...

Vi får väl se vad detta ger för effekt...e så rädd att denna inte heller ska hjälpa...

• Anonym (Stina)

Snart 2,5 vecka på 50 mg och har nu börjat drabbas av svettningar/värme-vallningar.... E det nåt som går över tro??? Lr ska man behöva dras med det hela tiden?

I helgen kände jag även en stor ångest-dämpning men den försvann på måndagen...

Behöver jag vänta ytterligare på effekt? Typ 3-4 veckor?? Har fått för mig att man borde känna sig bättre efter 2 veckor ju.. Suck!

• Anonym (Stina)

Någon mer som äter denna medicin?

• Anonym (Yes)

Anafranil är helt klart den som räddade livet på mig. Äter 100 mg/dag. Har blivit av med panikångest, fobier och depression. Har ätit den ett par år och har inga planer på att sluta. Mår så jävla bra nu

• Anonym (Stina)
    Anonym (Yes) skrev 2020-05-21 21:38:03 följande:

Anafranil är helt klart den som räddade livet på mig. Äter 100 mg/dag. Har blivit av med panikångest, fobier och depression. Har ätit den ett par år och har inga planer på att sluta. Mår så jävla bra nu

Några biverkningar?
  • Anonym (Yes)

Ja tyvärr. Tinnitus, noll sexlust, kan inte få orgasm, hjärtklappning och sjuka svettattacker.

Anonym (Stina) skrev 2020-09-30 18:42:15 följande:

Några biverkningar?

• greeneyes

Jag har ätit Anafranil i drygt tio år, mot mild depression. Supernöjd. Inga biverkningar nu, lite svårt med sexet första månaden men det gick över. Testade Citalopram och nåt mer först, men mådde kräkilla av dem.

• Anonym (zy)
    Anonym (Yes) skrev 2020-05-21 21:38:03 följande:

Hej, du har alltså blivit av med fobier av denna medicin...? Vad för fobier om man får fråga?

Och hur blev du av med fobierna av denna medicinen? alltså blev du helt enkelt mindre rädd typ ba av att ta medicinen? Eller gav medicinen dig istället snarare kraft och mod att kämpa med fobierna så du kom över dem?

(blev nyfiken när jag såg din kommentar, för har själv problem med fobier nämligen)
  • Gtxx81

Hej jag har testat flera SSRI gebit åren och även SNRI 
    Esitalopram,  venlafaxine,  zoloft, paroxetin,  
    Upplever att Esitalopram hjälpte när jag fick den för typ 20 år sedan. Nu efter många om o men så står jag på paroxetin som jag håller på att trappa ner, jag har ångestproblem i form av panikattacker i sociala restauranger och undrar om denna skulle kunna hjälpa mig? 

Svar på tråden Anafranil - erfarenheter?