Jobbigt mammig 2,5-åring
Vad ska man ta sig till? Vi har en underbar liten son, men sista 1.5-månaderna har han blivit jobbigt mammig igen. Jag som pappa duger utmärkt då jag är ensam med honom, då busar vi och jag får kramar och kärlek. Men då både jag och mamman är hemma så går jag bort i 9 fall av 10. Jag får inte ens öppna bildörren eller hämta kudde eller vatten till honom utan han blir ledsen/sur, för det ska mamma göra. Nu får jag inte ens lägga honom utan mamma ska komma upp och göra det. På dagis är han ledsen för att inte mamma är där då han ska sova middag. Detta sliter både på mig och mamman rejält då mamman blir väldigt trött av att hela tiden behöva passa upp på honom och jag får inte göra nåt. Än värre är att det sliter rejält på en inte helt stabil relation, som skulle behöva lugn - inte en sönderstressad mamma. Jag är rädd att vår härliga som kan bli vårt fall om det inte blir bättre snart. Vad gör man? Vissa säger att det bara är att härda ut, men om vårt förhållande hinner krasha innan då? /less pappa