• Anonym (Orolig)

Fostret ej ute

Hej

I tisdags förra veckan tog jag första abortpillret för att på torsdag ta de 4 slidpillrena. Kom in på torsdag morgon tog 4 piller och la mig och väntade på att börja blöda, hade redan börjar blöda av de första pillret. Aborten sattes inte igång så efter 4 timmar tog jag 2 st till slid piller, väntade ca 4 timmar till men ingenting hände så jag fick åka hem. På fredagen fick jag hemska kramper och började blöda rikligare, men kramperna var så hemska att inte ens de smärtstillande jag fick hjälpte. Tänkte att de var väl fostret som var påväg ut men nej. På natten kom kramperna och gjorde ÄNNU ondare tog en oxynorm men det gick inte över så till slut fick jag ringa ambulans. Åkte in till gynakuten och dom kollade blodtryck öch övrigt men allt såg bra ut, ingen tecken på infektion. Gjorde sedan ett ultraljud där dom såg att fostret var kvar men väldigt långt ner i livmodern så hon sa att den säkert var påväg ut därav mina kramper. Dom skickade hem mig och sa att om fostret ej kommit ut om en vecka så kan jag kontakta dom igen. Kramperna har gått över och har bara som normal mensvärk kan dock inte göra nr 2 på toaletten för då spänner det jävligt mycket i livmodern. Fostret verkar inte komma ut och jag är så orolig. Klarar kroppen att stöta ut det själv och hur lång tid kan detta ta egentligen?? Någon som varit med om liknande? Är lite rädd om dom blir tvungna att skrapa ????

Tacksam för alla svar...

Har förövrigt knappt inga symptom kvar förutom att illamåendet kom tillbaka idag.

• Svar på tråden Fostret ej ute
  • Anonym (Orolig)

Någon?? ????????

• Anonym (?)

Konstigt de skicka hem dig sådär. Jag hade överdrivit smärtan och åkt in igen. På mig slutade det med skrapning

• Anonym (Orolig)
    Anonym (?) skrev 2017-09-09 19:22:10 följande:

Konstigt de skicka hem dig sådär. Jag hade överdrivit smärtan och åkt in igen. På mig slutade det med skrapning

Jag hade jätte jätte ont när jag kom in och hon sa att eftersom den gått så långt ner i livmodern så borde den vara påväg ut ????
  • Anonym (M)

Mitt tog fem dagar sen kom det ut när jag gick på toa. Hade slutat blöda men så kom det o hade en lätt blödning efter det några dagar.

• Anonym (Malin)

Vilken hemsk upplevelse! Rädd för att de ska skrapa? Det behöver du inte vara, det är i min mening inte i närheten av vad du har varit med om. För mig är det helt otroligt att de skickar hem dig i det skicket du är i och allt det psykiska på det. Nej fy säger jag bara. Jag har inget råd att ge dig. Det enda jag kan säga med säkerhet är att om du någonsin ska göra abort igen, välj kirurgisk, man sövs en kvart och sedan är det över. Hoppas det ordnar sig för dig!

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2017-09-09 20:28:26 följande:

Mitt tog fem dagar sen kom det ut när jag gick på toa. Hade slutat blöda men så kom det o hade en lätt blödning efter det några dagar.

5 dagar?

Men är det inte stor infektionsrisk när den bara ligger där inne och inte kommer ut?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Malin) skrev 2017-09-09 20:40:34 följande:

Vilken hemsk upplevelse! Rädd för att de ska skrapa? Det behöver du inte vara, det är i min mening inte i närheten av vad du har varit med om. För mig är det helt otroligt att de skickar hem dig i det skicket du är i och allt det psykiska på det. Nej fy säger jag bara. Jag har inget råd att ge dig. Det enda jag kan säga med säkerhet är att om du någonsin ska göra abort igen, välj kirurgisk, man sövs en kvart och sedan är det över. Hoppas det ordnar sig för dig!

Tycker också det var dåligt att dom skickade hem mig när dom såg att fostret var kvar i mig, ska åka in idag också och får väl överdriva lite.

Är så rädd att bli sövd, tänk om man inte vaknar liksom ????
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-09-09 20:52:02 följande:

Tycker också det var dåligt att dom skickade hem mig när dom såg att fostret var kvar i mig, ska åka in idag också och får väl överdriva lite.

Är så rädd att bli sövd, tänk om man inte vaknar liksom ????

Det behöver du inte vara rädd för. Skjut det ifrån dig. Statistiskt sett borde det vara bra mycket större chans för en rejäl inflammation. Stå på dig, vägra åka innan det är över, det hade jag gjort.
  • Anonym (Orolig)

Åkte in nu och sa att ni får faktiskt ta bort den, dom sa att man kan inte göra skrapning mitt i natten.

Slutade med skrapning efter massa tjat ändå, utan bedövning och utan sömnmedel.

Gjorde ont men känns skönt att fostret är ute , dom var jättesnälla där också.

• Anonym (Malin)

Starkt av dig att stå på dig! Jag är fortfarande förbluffad över hur du hanterades. Det måste förstöra många kvinnors tilltro till vården...

Jag vet inget om din livssituation, men jag hoppas du har bra personer runt dig som stöttar upp, det kan vara psykiskt tufft en tid efter en abort, hormoner som flyger runt om inte annat.

Ta hand om dig!

• Mytilio

Det låter helt galet det du behövt gå igenom! Undrar om du inte skulle kunna anmäla detta till och med?! Hoppas verkligen du har stöttning från närsomhelst kära <3

Svar på tråden Fostret ej ute