• Anonym (Rikkie)

Passa färgen beige till allt?

Kollar på en väska som finns i några olika färger, har fastnat för den beiga och undrar ifall den färgen passar till alla andra färger eller om något skulle kunna skära sig.

Exempel på färgen i bilden (inte samma väska, men färgen stämmer).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Passa färgen beige till allt?
  • Anonym (Rikkie)

puffar

• Anonym (Rikkie)

det var väldigt blandade svar hittills, snälla rösta mer!

• Anonym (Rikkie)

Puffar igen

• sextiotalist

Mitt alternativ fanns inte. Går inte att kategorisera på samma sätt.

Beige är en svår färg. Passar till väldigt få färger, men kan vara ursnyggt till andra färger.

• Anonym (Rikkie)
    sextiotalist skrev 2017-09-10 10:24:02 följande:
    Beige är en svår färg. Passar till väldigt få färger, men kan vara ursnyggt till andra färger.
    Oj då! Själv tycker jag att det passar till allt, men jag gjorde tråden för att jag inte litar på mig själv när det gäller färger.
    Mina kläder går alla i olika mjukare blåa och gråa nyanser (från mörk till ljus) och sedan har jag några enstaka vita plagg, mint, turkos och andra beiga. Vilka färger är det du tycker beige passar med?
  • Nandez
    sextiotalist skrev 2017-09-10 10:24:02 följande:
    Så tycker jag med.
  • Anonym (Rikkie)
    Nandez skrev 2017-09-10 12:15:50 följande:
    Så tycker jag med.
    Vilka färger tycker du att det passar till?
  • sextiotalist
    Anonym (Rikkie) skrev 2017-09-10 11:28:32 följande:

Oj då! Själv tycker jag att det passar till allt, men jag gjorde tråden för att jag inte litar på mig själv när det gäller färger.

Mina kläder går alla i olika mjukare blåa och gråa nyanser (från mörk till ljus) och sedan har jag några enstaka vita plagg, mint, turkos och andra beiga. Vilka färger är det du tycker beige passar med?

Det kan jag inte svara på rakt av, måste se kombinationen. Säger jag blått, så finns det flera nyanser som inte fungerar ihop med beige
  • Ingrediensen

Jag tycker det krävs en mörk färg för att beige ska funka. Tex ljusrosa, ljusgrå osv ser inget vidare ut med beiget, är min åsikt.

• Anonym (Rikkie)
    sextiotalist skrev 2017-09-10 13:07:39 följande:
    Det kan jag inte svara på rakt av, måste se kombinationen. Säger jag blått, så finns det flera nyanser som inte fungerar ihop med beige
    Okej, då förstår jag att det blir svårt att förklara.
    Ingrediensen skrev 2017-09-10 13:11:44 följande:
    Jag tycker det krävs en mörk färg för att beige ska funka. Tex ljusrosa, ljusgrå osv ser inget vidare ut med beiget, är min åsikt.
    Okej, tack för ditt svar!
  • Anonym (?)

jag förstår inte ens vad du menar med mjukare och hårdare färger så jag kan inte svara. 

Menar du kalla/varma färger eller "bleka/starka färger tex? 

• Anonym (Rikkie)
    Anonym (?) skrev 2017-09-10 17:43:54 följande:
    jag förstår inte ens vad du menar med mjukare och hårdare färger så jag kan inte svara. 

Menar du kalla/varma färger eller "bleka/starka färger tex? 
    Jag menar intensiva vs lugnare färger, typ chockrosa vs gammelrosa, kobolt blå vs pastellblå.
  • CvCvCv

Det beror på vilken beige det är tycker jag. Beroende på åt vilket håll den drar passar den med olika färger.

Svar på tråden Passa färgen beige till allt?