• corrrona

Äntligen har polisen gripit min son

Jag kan andas ut , äntligen, till slut grep de min son .

Vad jag har väntat på den här dagen .Polisen gjorde ett tillslag i en lägenhet och grep min son och några andra natten till tisdagen.

Han samt två andra är häktade ,två blev släppta igår .

De är misstänkte för en massa brott som är drogrelaterade, stöld av fortskaffningsmedel ,stöldgods i hela bilen ,hur och varför de greps i lägenheten vet jag ju inte men polisen måste ju haft span på denna lägenhet .

Nu har min son samlat på sig flera narkotika brott för eget bruk ,innehav av narkotika ,stöld, rattfylleri för moped samt detta som han sitter häktad för .

Det känns skönt att han är bakom lås och bom , nu får han tak över huvudet , mat och blir drogfri men usch vilken abstinens han måste ha eftersom han har knarkat hårt denna sommar .

Avgiftar de missbrukare på häktet , bara en fråga jag har ,är det någon som

Nu är det vi familjen som får åka och hämta hans saker ,kläder och annat som han spritt ut hemma hos olika vänner .

Nu kan jag andas ut ett tag,har varit så rädd hela sommaren ,varit hemskt rädd att han ska dö bort ifrån oss på grund av att han tagit någon överdos någonstans .

Kan man skriva till min son i häktet ,får han läsa brev och så , är det någon som vet!

• Svar på tråden Äntligen har polisen gripit min son
  • Anonym (words)

Hej!
    Ja han kommer få gå på kurs _ avvärjning från droger_ 
    Han kommer beroende på hur långt straff han fått komma få mer hjälp så som terapi med mera. Detta kan du läsa på kriminalvårdens hemsida. 
    Du kan redan nu skriva brev till honom och det skickar du också till anstalten eller till häktet beroende på vart han just nu är placerad. 

Du kan även få ta emot samtal från honom men då behövs det att detta godkänns. ( papper med mera behövs då skickas in ) 

Åter igen rekommenderar jag dig att gå in på Kriminalvårdens hemsida och läs på kring att vara anhörig. 

Lycka till 

• Anonym (Samma läge här)

Jag förstår din lättnad. Mitt i all oro så känns det ändå på ett konstigt sätt skönt när det blir ett stopp. Hoppas han tar tillvara på chansen som det trots allt är.

• Anonym (Ellie)

Förstår din oro, både, jag , min foster mamma och min fosterbror har missbrukat, och jag hoppas inneligt att din son tar chansen till hjälp, din son kommer även få terapi, all kärlek och styrkekramar till er

Svar på tråden Äntligen har polisen gripit min son