• Cocosboll

Problem efter missfall

Fick mitt missfall 25/7 när jag vad i vecka 7-8. Försade ut mängder på en dag sen bara småblödningar några dagar.

Den 2/8 vul som visade TOM livmoder med normal slemhinna.

Fick min mens 27/8. Blöder fortfarande och mensen har nu pågått 10 dagar. Har normalt mens 4 dagar. Någon som vet varför? Mensen är klarröd, inget brunt.

• Svar på tråden Problem efter missfall
  • EpicNurse

Det är vanligt att den/de första menstruationerna efter en graviditet är både rikligare och vara längre än vad de brukar. Det är också vanligt att det gör mer ont!

Det är för att slemhinnan är lite tjockare efter ett missfall/en graviditet och tar längre tid att blöda ut!

Om blödningen varar i två veckor och inte minskar alls bör du kontakta gyn.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Cocosboll
    EpicNurse skrev 2017-09-05 20:49:54 följande:

Det är vanligt att den/de första menstruationerna efter en graviditet är både rikligare och vara längre än vad de brukar. Det är också vanligt att det gör mer ont!

Det är för att slemhinnan är lite tjockare efter ett missfall/en graviditet och tar längre tid att blöda ut!

Om blödningen varar i två veckor och inte minskar alls bör du kontakta gyn.

Tack snälla för ditt svar. Känns lättat att höra.

Fick positivt äl test i dag men det kanske är dumt att försöka bli gravid när man blöder?
  • EpicNurse

[quote=77989900][quote-nick]Cocosboll skrev 2017-09-05 20:53:18 följande:[/quote-nick]Tack snälla för ditt svar. Känns lättat att höra.

Fick positivt äl test i dag men det kanske är dumt att försöka bli gravid när man blöder?[/quote

Om du är säker på att det är din mens så är det ju inga problem att ha sex!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Cocosboll

Om du är säker på att det är din mens så är det ju inga problem att ha sex!

[/

Vad kan det annars vara?

Svar på tråden Problem efter missfall