Artikel om utlandssvenskars barnuppfostran
Läste denna artikel; kit.se/2016/05/30/49094/spann-av-foraldrar-halsningar-fran-svenska-familjer-utomlands/
Surfade in på denna intressanta artikel efter att jag insett hur mycket man påverkas av Sveriges syn på rätt o fel när det gäller vad barn ska äta, vart de hör hemma och inte, osv, och hur självklart detta har vart för min syn på barnuppfostran. Det har tom medfört att jag inte har någon egen syn alls, utan enbart samhällets syn, eftersom att så fort man inte följer den exakta normen blir man så otroligt utdömd i sin uppfostran. Jag har en son på 6 månader tillsammans med min turkiska man, och så fort hans syster ger mig något tips på hur man tex motverkar hård mage på spädbarn, blir jag alldeles förfärad och säger bara "absolut inte!" Men vad är det farliga? Hon har barn här i Sverige också, och hon gör så, och hennes barn mår jättebra. Självklart ska man vara rädd om sina barn och följa rekommendationer som finns för att inte ta några onödiga risker, men tänker vi inte lite för mycket innanför boxen här?