• Adele2017

Fler som använt ägglossningstest utan att få positivt resultat under en cykel?

Hej!

Denna månad har vi använt ägglossningstest för att se när ägglossning inträffar. Dock tagit 14 tester, en varje dag, från dag 12 i cykeln, utan att få utslag. Har tagit testen på eftermiddagen, kring 16-17 tiden. Förmodligen har inte rätt tidsfönster för LH-stegringen hittats. Någon mer som varit med om samma och ändå haft ägglossning?!

• Svar på tråden Fler som använt ägglossningstest utan att få positivt resultat under en cykel?
  • Vickan I

Någon gång ibland hoppar ägglossningen över. Inget konstigt och inget att oroa sig över. Fick du stegring på testen, men inte max? Eller visade dem typ inget alls? Om du har regelbunden cykel så brukar man oftast ägglossa som man ska. Om du tre cykler i rad inte får/hittar utslag på testen borde du kolla upp det.

• Anonym1715

Hej

Det är nog som du säger, att du helt enkelt inte hittat stegringen kanske. Denna månaden började jag med rosenrot och har köpt väldigt många ÄL-tester. Jag tar 3 tester per dag, en på förmiddagen, sen på eftermiddagen och kvällen bara för att inte missa stegringen då det kan ske under olika tider på dygnet. Sen sparar jag även testerna, alternativt fotar dem och skriver datum och klockslag för att kunna se och jämföra när det blir starkare.

• anna7607

Jag missa stegring med stickor... köpte CB digitalt och fick positivt 3e dagen.

• Adele2017

@vickan hittade inte stegringen alls, men några test visade svagt på LH. Dock ska ju båda strecken vara minst lika starka. Jag brukar ha regelbunden mens, men i juli blev min mens 3 veckor sen. Så därav testat med ägglossningstest. Kan ju helt klart va så att ägglossningen inte varit. Tänkte att jag fortsätter med dom tills att jag har BIM och sen kan testa med ett graviditetstest.

@annonym intressant med rosenrot. Läst att fler tar det.

@anna, var det i samma månad eller olika?

• anna7607
    Adele2017 skrev 2017-08-27 14:47:39 följande:

@vickan hittade inte stegringen alls, men några test visade svagt på LH. Dock ska ju båda strecken vara minst lika starka. Jag brukar ha regelbunden mens, men i juli blev min mens 3 veckor sen. Så därav testat med ägglossningstest. Kan ju helt klart va så att ägglossningen inte varit. Tänkte att jag fortsätter med dom tills att jag har BIM och sen kan testa med ett graviditetstest.

@annonym intressant med rosenrot. Läst att fler tar det.

@anna, var det i samma månad eller olika?

Olika. Jag testade med stickor i 5 månader sen köpte jag digitalt och då visa det ägglossning. Svårt att pricka in med stickor. Man måste ju ta flera om dagen haha
  • mso

Fråga då du säger att mensen "hoppats över" vid något tillfälle. Har du PCOS? I sådanna fall så brukar inte ÄLtest fungera, varken stickor eller digitala.

• Adele2017

@mso, jag känner inte till att jag har PCOS. Har inte haft anledning att göra någon utredning kring det. Hoppas verkligen inte jag har det.

@anna Alright! Då lär det va värt att köra på lite med high-tech ägglossningstest nästa månad.

• anna7607
    Adele2017 skrev 2017-08-30 19:17:48 följande:

@mso, jag känner inte till att jag har PCOS. Har inte haft anledning att göra någon utredning kring det. Hoppas verkligen inte jag har det.

@anna Alright! Då lär det va värt att köra på lite med high-tech ägglossningstest nästa månad.

Tycker jag absolut att du ska. Dom tar man bara en gång om dagen.
  • oONinniOo

De gånger jag inte fått positivt på ÄL-test så har jag oftast använt vanliga stickor. Eftersom jag tempar också så har jag ändå sett att ÄL har skett. Jag har en relativt kort stegring och missar den lätt. Med digitalt ÄL-test får jag utslag utan problem. Numer är jag inne på månad 2 med fertilitetsmonitor och fick utslag förra månaden. Återstår att se om jag får utslag igen.

Försöker med syskon sen januari -17
Svar på tråden Fler som använt ägglossningstest utan att få positivt resultat under en cykel?