• Bagagelucka

Blödning på Ruvardag 3?!

Hej!
    Har genomgått en IVF, gjorde ET i torsdags den 17/8! Började då också med Lutinus. Har hört ATt man kan blöda lite av dem. Inte vart några problem tills nu, OM det är dem som orsakar detta? För ca en timme sen kände jag av stick vid livmodern och ömhet i magen. Var på toa nyss och såg bruna flytningar i trosskyddet, skulle sedan torka mig och då kom det ännu mer men ljus röd/brun Blödning. Känns nu som jag har mensvärk.
    Vafan är det mensen som redan kommit?! Hjälp snällla!

• Svar på tråden Blödning på Ruvardag 3?!
  • emhu

Ring till kliniken och prata med dom!

Inte gått igenom någon IVF själv så jag kan inte ge dig några bra svar men det låter ju tidigt. Man kan ju få en blödning när ägget fäster. Har du blött något mer?

• Bagagelucka
    emhu skrev 2017-08-21 17:15:07 följande:

Ring till kliniken och prata med dom!

Inte gått igenom någon IVF själv så jag kan inte ge dig några bra svar men det låter ju tidigt. Man kan ju få en blödning när ägget fäster. Har du blött något mer?

Hej och tack för ditt svar!!
    Det var det jag också tänkte men känns för tidigt ?
    Nä har inte blött något mer, efter den "chocken" så kom det bara ljusbrunt efter. Och idag lite grann. Sen mot eftermiddagen har det slutat helt. Däremot har jag haft mensvärk. Precis sådan som jag får innan mens. Så det känns kört :/
  • emhu

Lutinus kan ju göra att man får lite känningar i tjejmagen om jag inte misstar mig. Dessutom är det inte ovanligt att få lite molvärk när man är gravid :) ge inte upp ännu!

Lycka till!

• Bagagelucka
    emhu skrev 2017-08-22 06:41:24 följande:

Lutinus kan ju göra att man får lite känningar i tjejmagen om jag inte misstar mig. Dessutom är det inte ovanligt att få lite molvärk när man är gravid :) ge inte upp ännu!

Lycka till!

Hoppas på att du har rätt ! :) tack snälla du!
  • bryoniaa

Om du har återfört en blastocyst så kan du få en mindre blödning mellan ruvardag 1-4 för då fäster embryot. Om du har återfört dag 3 så kan du också få en lite blödning för det är tidpunkten för att embryot börjar fästa. Annars om du har tunna slemhinnor så kan lutinus ge lite brunt/rosa. Och när embryot fäster kan man få molvärk som mensvärk. Lycka till!     

• Bagagelucka
    bryoniaa skrev 2017-08-22 11:07:20 följande:

Om du har återfört en blastocyst så kan du få en mindre blödning mellan ruvardag 1-4 för då fäster embryot. Om du har återfört dag 3 så kan du också få en lite blödning för det är tidpunkten för att embryot börjar fästa. Annars om du har tunna slemhinnor så kan lutinus ge lite brunt/rosa. Och när embryot fäster kan man få molvärk som mensvärk. Lycka till!     

Hej! Tack för ditt svar!
    Jag har återfört en 2 dagars. Det var bara då på Ruvardag 3 som detta hände. Det drog till lite i livmodern, "blödningen" sen hade jag kraftig mensvärk resten av dagen. Det avtog till kvällen. Nästa dag var det ljusbrunt, bara lite grann o det avtog sedan. Efter det har det bara varit kladd från Lutinus.
    Borde inte det varit för tidigt att det "fäste"? Eller kanske kroppen som stötte bort det?
  • zuces

Nyfiken då detta hände mig idag på ruvardag 3, va du gravid bagagelucka?

Svar på tråden Blödning på Ruvardag 3?!