• Lagen om alltings jävlighet

Lagen om alltings jävlighet

För 7 år sedan anlände min underbara förstfödda. Älskar livet som mamma och vi har inte skyddat oss sedan hen kom. Dock har det inte velat ta sig. Jag gick upp i vikt pga ren lathet och tog sedan tag i det under våren. Kanske var det därför min kropp plötsligt belönade mig med en liten bebis?! Pluset på stickan kom som en total chock men jag kände mig helt magisk som återigen var gravid! 

MEN! Min sambo har rasat in i väggen. Vi har egen firma och har tvingats säga upp all personal och avveckling av firman är på gång.. Det här betyder att bådas vår inkomst försvinner samtidigt. Det har vi såklart haft lite tufft med att tackla som det är. 

Och vem skulle anställa mig nu (eller om 1-2 månader när allt är klart) om jag är gravid? Och utan en schysst föräldrapeng kommer det bli svårt att bo kvar.  

Vi har vänt och vridit på det här nu i en veckas tid. Jag slits mellan hopp och förtvivlan. Jag är rädd för att det här är sista chansen, jag har kanske 5 år kvar då man kan hoppas på att bli gravid utan att bebisen behöver drabbas av diagnoser. Att det skulle blivit ett hopp mellan barnen gör mig egentligen ingenting. Jag har kunnat ge min förstfödda all tid i världen och nu när hen är självgående skulle jag kunna ge nummer två en massa uppmärksamhet. Min förstfödde har tjatat några år nu om ett syskon dessutom.. 

Tid för abort är bokad. Mina tårar verkar inte vilja ta slut.. Min sambo är så uppe i sig själv att han inte ens kan tänka på det här verkar det som.. 

Vem har sagt att livet ska vara lätt? Men måste det vara så förbannat svårt jämnt? 
    Behövde bara få skriva av mig... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-16 11:28
    *** En liten uppdatering.
    Jag vill tacka Er för Era snabba svar. Ni har såklart helt rätt, det var bara jag själv som snöat in mig på allt som var "fel" i denna situation. Det kanske blir tufft något/några år nu men tänker man långsiktigt så kommer det förmodligen lösa sig! Klart vi kommer på fötter igen. Det finns dom som sitter i betydligt sämre sits som ändå väljer barnet och kärleken före abort..

Vi kommer behålla bebisen och det känns som en sådan stor lättnad. Även om det kanske blir tufft nu så kommer det vara glömt om 10 år, men det skulle inte en abort vara..

• Svar på tråden Lagen om alltings jävlighet
  • Anonym (:()

Men kära du. Så fruktansvärt! Jag förstår mycket väl att ni mår skit just nu. Ett mörker som är svårt att ta sig ur. Ta en dag i taget. Huruvida du väljer abort bestämmer du ju själv. Men frågan är om du kommer må så mycket bättre. Det finns försörjningsstöd!!! Och ni har barn! De är skyldiga att hjälpa er.
    Stor varm kram{#emotions_dlg.flower}

• Meriall

Men nej. Ni verkar ju vilja ha det här barnet. Gör inte abort av ekonomiska skäl! Sånt löser sig. Min kompis tex hade inga problem att få nytt jobb (bland många sökande) som höggravid.

En bebis kostar inte mycket alls. Du får väl föräldrapenning baserat på din förra lön dessutom.

Jag hade absolut inte gjort abort om jag var du.

• Meriall

Men nej. Ni verkar ju vilja ha det här barnet. Gör inte abort av ekonomiska skäl! Sånt löser sig. Min kompis tex hade inga problem att få nytt jobb (bland många sökande) som höggravid.

En bebis kostar inte mycket alls. Du får väl föräldrapenning baserat på din förra lön dessutom.

Jag hade absolut inte gjort abort om jag var du.

• Lagen om alltings jävlighet

Vi har det mesta kvar i källaren från första vändan. Vagnar, bilbarnstolar, säng, kläder - nästan allt. Jag har inte kunnat göra mig av med det för jag har inte känt mig klar med bebislivet.. 

Min sambo säger att han "inte skulle ha något emot ett barn till" (har ett sedan tidigare oxå). Men jag ser ju oxå hur han mår och knappt funkar idag.. Men det hinner hända mycket på de månader som är kvar kanske..? 

• Anonym (Tjej)

Det gör det. Och du har ork? Risken finns ju att om du gör abort så kanske du blir helt psykiskt nedbruten du med och då är det ännu värre. Får han någon hjälp? Det är ju nästan ett år tills barnet kommer.

Jag tar hand om en bebis nästan själv i princip eftersom min sambo mår dåligt. Har ett äldre barn också ungefär samma ålder som er äldsta. Det går även fast det är tungt ibland.

Svar på tråden Lagen om alltings jävlighet