• Linda5

TUPPERWARE HÅLLER INTE GARANTI

Hej!
    Började redan som ung på 80-talet handla tupperware. Garantierna funkade som dom skulle för alla i min närhet och gjorde så även för mig in på 90-talet.
    DÅ slutade det mesta att gå på garanti helt plötsligt.

Har massor av burkar nu som inte går att använda pga att locken fäller ut fett.
    Svaret från TW är att jag ska diska dom....
    Självklart är dom diskade. 
    Har flera vänner och familj som råkat ut för samma sak. Detta främst på lock från slutet av 80 talet och en bit in på 90 talet.

Vore intressant om fler än vi drabbats av detta.

• Svar på tråden TUPPERWARE HÅLLER INTE GARANTI
  • viseversa

Sluta köpa skiten och släng det som inte funkar. Dom vill såklart inte ta på sig detta då det uppenbarligen är ett vanligt fel och det förlorar dom pengar på. Men dom skiter i sina kunder.

• Linda5
    viseversa skrev 2017-08-15 10:05:24 följande:

Sluta köpa skiten och släng det som inte funkar. Dom vill såklart inte ta på sig detta då det uppenbarligen är ett vanligt fel och det förlorar dom pengar på. Men dom skiter i sina kunder.

Ja uppenbarligen är det ju så.

Tänkte bara det vore bra om vi var flera som hade samma problem, då är det ju svårare för dom att leka.
  • viseversa
    Linda5 skrev 2017-08-15 10:28:50 följande:
    Ja uppenbarligen är det ju så.

Tänkte bara det vore bra om vi var flera som hade samma problem, då är det ju svårare för dom att leka.
    Säkert finns det fler. Men TW vet väl också att folk inte orkar bråka om "småsaker" det tar för mycket energi.
  • Margaux

Har du hört talas om att plast svettas när den åldras?
    Kasta genast så gamla boxar och köp nya. Det som känns fett är är tillsatser i plasten och de är ofta farliga. Det har varit endel ändringar på de sista åren där de värsta har tagits bort, tänk Ftalater, BPA.
    Så att gnåla om garantier blir för dumt, matlådor varar inte för evigt.

• BuoBä

Vi snackar alltså nästan 30 år gamla burkar??

Även om de utlovat livstids garanti hade jag bytt ut de burkarna utan att gråta...

Svar på tråden TUPPERWARE HÅLLER INTE GARANTI