• faren

Någon attacerar barn i lekpark?

Jag mådde bara illa när jag läste detta på aftonb.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article25639685.ab

Hur i helvete??? Vad är det som händer nu?

Att atacera en liten pojke som är 8 år, och sen bege sig vidare och attacera vuxna?

Var de i samma familj, ett familjedrama kanske, ihop med knark? Verkar helt sjukt ju.

Min fråga till alla er som har barn; Tycker ni det är Okay med många flera kameror, som övervakar  lekparker, bostadsområden, förskolor? (Vet att det redan finns på många skolor), offentliga badhus?

Jag blev så jävla skärrat, vem gör så? Mot en liten pojke? Vad tror ni, är det knark eller"något familjedrama"?

Hur kan man omsätta barn i barnbidrag/ flerbarnstillägg och underhållsbidrag?
  • Svar på tråden Någon attacerar barn i lekpark?
  • elyse

Ja, verkligen. Efter att ha blivit hotad när jag ringde polisen angående en väldigt påverkad man i en lekpark så skulle jag gärna se att de var kameraövervakade.

• snedtak
    faren skrev 2017-08-12 20:52:54 följande:
    Jag mådde bara illa när jag läste detta på aftonb.

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...

Hur i helvete??? Vad är det som händer nu?

Att atacera en liten pojke som är 8 år, och sen bege sig vidare och attacera vuxna?

Var de i samma familj, ett familjedrama kanske, ihop med knark? Verkar helt sjukt ju.

Min fråga till alla er som har barn; Tycker ni det är Okay med många flera kameror, som övervakar  lekparker, bostadsområden, förskolor? (Vet att det redan finns på många skolor), offentliga badhus?

Jag blev så jävla skärrat, vem gör så? Mot en liten pojke? Vad tror ni, är det knark eller"något familjedrama"?
    Nackdelen med kameror är att de inte är så effektiva som brottsprevention. Brotten minskar helt enkelt inte särskilt mycket om det sätts upp kameror. Framförallt minskar inte våldsbrott, utan det är i princip bilinbrott i garage som minskar. Om bilderna är bra är det kanske lättare att få fast gärningsmännen, men då behövs fortfarande misstänkta att jämföra med På den aktuella lekplatsen var det troligen fullt med folk, så signalement och vittnen lär gå att få ändå.

Om målet är att minska våldsbrott mot barn i lekparker skulle jag tro att man ska satsa på att arbeta kraftigt mot narkotika samt förbättra psykvården.
Svar på tråden Någon attacerar barn i lekpark?