Har jag ätit P-piller för länge?
Hejsan.
Jag hoppas att de finns någon där ute som kan hjälpa mig med ett gott råd/erfarenhet eller förmedla en lugnande känsla.
Jag är en tjej på 26 år som lever med min sambo som är 27 år sedan 6,5 år tillbaka.
Vi lever i ett stabilt och om jag får lov att säga de själv, lyckligt förhållande. Förra året bestämde vi oss för att jag skulle sluta med P-piller och börja skaffa barn.
Bestämt och gjort september 2016 slutade jag med mina P-piller. Jag har då ätit dem sedan jag var 15 år. Efter att jag slutade med mina P-piller så ökade samlivet markant och jag har mått allmänt mycket bättre rent generellt. Nu när jag skriver detta är det augusti 2017 och jag/eller vi är fortfarande inte gravid/gravida. Jag undrar vad som kan vara felet? Är det något fel på mig?
Jag väger ca 70kg och är ca 178cm lång. Jag har ett aktivt arbete och en hobby som håller mig fysiskt aktiv (2 hästar). Min sambo är även han också väldigt aktiv där träning och god kost ligger i stort intresse.
Ingen utav oss röker eller snusar och vi dricker inte alkohol.
Min menscykel är hyfsat regelbunden och har varit det länge, de kan slå på någon dag eller två ibland.
Är det normalt att jag inte är gravid än? Eller kan de vara något fel på mig?
Ni som ätit P-piller en längre tid, tog det lång tid för er?
Jag läser på internet att ca 80% blir gravida inom ett år efter att ha avslutat preventivmedel. Det känns som att jag kommer att bli en utav dem där 20% som inte blir gravida inom det där året.
Tack så mycket för eran hjälp/tips och stöd.