• hallonblomma

Fler som jag?

Godmorgon alla!

Jag håller just nu på att gå igenom mitt 5:e ma. Visst är det tufft men jag har slutat hoppas varje gång som jag blir gravid. Jag vågar inte hoppas längre förrän jag ser att det växer och ett hjärta som slår. Innan dess kan jag inte ta det till mig.
    Vi ska börja utredning nu under våren varför mina foster slutar leva runt v.6-7.
    Är det någon mer som är i samma sits?

• Svar på tråden Fler som jag?
  • pear

Hej Hallonblomma.

Skickar tröstkramar till dig. Jag har själv haft 4 mf och vet hur förtvivlat tungt det är. Även om man precis som du skriver försöker att inte ta det till sig så finns ju naturligtvis hoppet där ändå och det blir en jättebesvikelse varje gång det inte går vägen.

Bra att ni ska göra en utredning iallafall. Även om man inte hittar något fel så ofta så är det ju ändå bra att ha gjort det så att man vet sedan och förhoppningsvis kan gå vidare.

Du är inte ensam ska du veta och det kan ju vara en liten tröst mitt i all bedrövelse. Vi är många här som går igenom samma sak och kan trösta och stötta varandra.

Massor av kramar

• hallonblomma

Min fråga var nog om där är fler som ska börja på utredning eller som håller på?
    Jag var inne i nån tråd men dom var redan uppe i utredningarna och tyckte väl inte riktigt att jag hörde hemma där enligt deras svar.
    Men tack för er stöttning! Den värmer

• viki

Hej Hallonblomma
    Jag har haft 9 MF , 7 tidiga i v 5-7, 1 i v 26 och 1 X i v 7, har haft utredning men inga fel som dom kunde hitta. Har varit i Danmark hos Dr Christiansen som är expert för uppepade MF, han oxå hittade inga fel men han tror på att min immunförsfar är för starkt och stotar bort embrion. Har haft mediciner och har börjat med prednisolon dena månaden och hoppas på bra resustat.
    Kram Viki

• Vinterstorm

Viki- intressant att immunförsvaret är för stark ! Jag iof bara haft två missfall efter ivf. Men du får gärna utveckla det om du kan och vill. Vad sa läkaren?

Hallonblomma- Lycka till och ursäkta att jag kom in i tråden med en annan fråga. Men det kan vara intressant att veta! Skickar en kram till dig.

• hallonblomma

Viki: Jag går hos en läkare här i Ängelholm som har forskat ganska så mycket just om missfall och ofrivillig barnlöshet. Men det var ett bra tips som jag kan fråga honom om när jag ska dit igen om 14 dagar
    Har aldrig hört att man kan ha ett för starkt immunförsvar. Hur kan man utveckla ett sånt?

• AHL

Hej!

Usch vad hemskt! Jag har själv haft 4 missfall så jag vet hur det är. PÅ mej gjorde utredning efter 3 och sen ytterligare en liten efter mitt 4:de i december. De har tagit en massa blodprpver på mej o sambon som var hur bra som helst och nu i januari gjordes en hysteroskopi som även den var bra. Hysteroskopin var hemsk ( skrivit om det i min dagbok) men vad gör man inte?
    Just nu ligger allt nere för min del. jag orkar inte bli gravid igen och skjuter det på framtiden. Är 32 i sommar och åren bara går. Har hållt på i 6 år nu i april och fortfarande inget barn. Alla andra får runt omkring mej men själv står man här.. Det är inget kul. det vet jag.
    Om du har ork får du gärna skriva till mej om det är nåt du undrar över. Känner mej ganska "luttrad" vid det här laget.

Stor Kram
    Anna

• pear

Ok. Då missförstod jag.
    Vi har genomgått och avslutat vår utredning.

Kram

• ina77

Hej ja usch var det är jobbigt med så många missfall. har själv haft 4 och i vårat fall hittades kromosomfel. ska nu gå vidare det ivf med donerad sperma
    kramar

• tottan777

Hej! Har precis fått mitt sjätte missfall. Denna gång blev jag skrapad. Har genom gått utredning men det finns inga fel på mig eller gubben. Jag får tidiga missfall. Denna gång fick vi chans att se lilla hjärtat o allt på den...får sprutor för att inte få missfall (pregnyl) men denna gång så höll sprutorna kvar ett dött embryo så nästa gång vet jag inte om vi tar spprutorna. Vad kan de inte göra med ett skadat barn o kroppen kan behålla ett dött!!!
    Vi får se...tar ställning till detta när det är dax.
    Skriv gärna till mig så följs vi åt lite.

• hallonblomma

Mina foster har ju dött vid v.6-7 och det tar några veckor innan kroppen reagerar på att det inte lever längre. Därför som jag har haft mf i v.11-12.
    tottan77: vad är pregnyl för något? är det nåt som bara håller det kvar eller nåt som håller det vid liv? är det nån typ av hormon eller?
    ina77: vad är det för slags kromosomfel och upptäcks det bara genom blodprov?
    AHL: jag känner oxå att det tickar iväg. både jag och sambon blir 35 detta året.

Svar på tråden Fler som jag?