• Älskar vintern

Kvinnor, skulle ni anmäla dickpics?

Den senaste tiden har det pratats en hel del om önskade dickpics i media. 
    Feminister rasar och kallar det sexuellt ofredande. Att det är ett symptom på det patriarkat vi lever i. Ett sätt för män att kontrollera kvinnor.
    För er som är oinsatta är det alltså när en man skickar en oönskad bild på sitt könsorgan till en kvinna. 

Kriminologen Nina Rung skriver om fenomentet i artikeln nedan. Att det är ett brott som ska polisanmälas. 

www.gp.se/nyheter/sverige/kriminologen-nina-rung-dick-pics-kan-ge-f%C3%A4ngelse-1.3973134

Nu är jag nyfiken på om familjelivs kvinnliga medlemmar utsatts för detta? 
    Om ja, så hur reagerade ni? 

Ni som inte utsatts, hur tror ni att ni skulle reagera?

Skriv gärna er ålder. 

Hur vanligt det motsatta är, dvs. att en kvinna skickar en bild på sin vagina till en man framgår inte. Händer det aldrig? Om det händer? Blir de flesta män glada? Varför hör man aldrig om det? 
    Ni män kan väl skriva om ni fått oönskade vaginabilder skickade till er och hur ni upplevde det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, skulle ni anmäla dickpics?
  • Scoops

När jag var yngre och på oseriösa forum i så anmälde jag aldrig när jag fick dickpics. Var naiv och kanske lite obrydd och så kändes det som en annan sak då för ett par år sen. Jag vill tillägga att jag ALDRIG bett om en dickpick eller velat ha en.

Nu för tiden är jag aldrig på ställen på nätet där jag får det, så nu är det många år sen sist. Idag skulle jag utan tvekan anmäla! Jag har inte bett om att få se deras kön, så då anser jag att det är trakasserier.

• Froken Lokens

Visst har jag fått dick-pics men det är inget jag öht orkar anmäla. Jag tycker mest synd om män som anser att en bild på sitt kön är något de vill dela med sig av, har de inga andra kvalitéer?

• Anonym (H)
    Froken Lokens skrev 2017-08-06 15:14:20 följande:
    Visst har jag fått dick-pics men det är inget jag öht orkar anmäla. Jag tycker mest synd om män som anser att en bild på sitt kön är något de vill dela med sig av, har de inga andra kvalitéer?
    Ja, eller hur
  • Anonym (liljanpilla)

Har fått det engång av nån galen arab på en fb grupp för nya vänner, min kille skickade bilden vidare till hans föräldrar morföräldrar vänner och arbetsgivare osv osv, han slutade efter de

• Anonym (Hulda)

Fått dickpics men orka anmäla till polis. Blocka eller anmäla till forumsansvariga är bättre. Eller skicka till flickvän/fru/familj osv är nog fan mest effektivt

• Anonym (mmm)

Om jag fick såna bilder från någon annan än min man skulle jag troligen anmäla, ja. Nu skickar inte ens han sånt för jag tycker det är plumpt. Skulle det vara från en kompis skulle jag fråga vad han tror att han sysslar med och skulle troligen inte anmäla om det bara hände en gång. Skulle det vara från random snubbe på nätet skulle jag anmäla.
    Poängen är att det är ett intrång i en människas sexuella sfär och har man inte bett om såna bilder så ska de inte skickas heller. Skillnad om man gillar det och uppskattar det. 

Just att (oftast män) verkar tro att en kvinna man inte känner, kanske bara kort hunnit chatta lite med på en datingsite, ska bli glad av såna bilder, jag fattar liksom inte. De flesta män verkar bli glada om de får såna bilder av kvinnor så antagligen är det därför de tror att en kukbild ska få glada tillrop av alla kvinnor. Summa summarum: kolla om kvinnan ifråga villl ha såna bilder innan du skickar, då blir du inte anmäld.

• Anonym (Mia)

Har fått och anmält. Inte för att jag tror att polisen gör nåt utan mer för att verkligen visa att det inte är ok och direkt brottsligt.

• Anonym (Hejhopp)

Att skicka en bild på sitt kön till någon som inte bett om det är väl nätets motsvarighet till att blotta sig och det är straffbart vad jag vet.

• riboflavin

Jag tror att de flesta kvinnor tar mer illa vid sig av de meddelanden som ofta följer av en dylik bild. Reagerar man inte alls blir avsändaren ibland provocerad och börjar skicka hot eller otrevliga meddelanden. Svarar man överhuvudtaget och inte tydligt sätter ner foten tar de det som en invit. Sätter man ner foten så ändras tonen drastiskt, från någon slags inbillat smicker (de bjuder på sin kropp) till nedlåtande kommentarer och underkännanden av ens önskan om att slippa dylika kontaktförsök.

Ett enkelt "Hej" följt av en penisbild hade jag bara raderat utan vidare eftertanke.

Däremot har de jag fått oftast varit av slaget:

-Mmm, sitter här med kuken i handen och tänker på din våta fitta.

-Är du rakad?

-Jag ska knulla dig medvetslös.

-kukbild

-varför svarar du inte?

-hora

-Jävla luder, jag vet var du bor.

-svara!

-ha ha, du är ändå så jävla äcklig

Dvs, problemet är inte kukbilden utan sättet man tilltalas och de regelrätta eller förtäckta hoten.

Har ändå aldrig anmält något till polis, eftersom jag är helt medveten om idiotjäveln ändå inte kommer få någon konsekvens.

Jag älskar att sexta ned bilder men då ska det finnas ett ömsesidigt intresse.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Queennr1

De kvinnor som aldrig fått en dickpick är nog få. Har till och med fått här på FL. Man blir innerligt trött. Det är så oerhört barnsligt och socialt inkompetent. Har aldrig anmält just för att det känns meningslöst. Men det borde man göra. Mitt förakt för de "män" som ägnar sig åt detta är oändligt och det intresse som KAN ha funnits där från början slocknat som ett ljus i stormen. Har till och med fått en av min granne tillsammans med en beskrivning om vad han hade tänkt att vi skulle hitta på med dasen. Suck liksom.

Ann
  • Aikido

Tycker trådstartaren är lite enkelspårig här. Hur är det med män som fått önskade eller oönskade dickpics?

Hade jag skickat en bild på min krigare till någon hade jag åtminstone prytt honom med en liten krans av tusenskönor, satt ett tårtljus i urinröret och frågat:

Blow the candle or me?

• Anonym (Mia)

Oönskade dickpicks är inget annat än blottning och sexuellt ofredande.

Om tillräckligt många polisanmälde varje gång man fick en sådan skulle problemet uppmörksammas bättre. I dag bryr sig ingen utom de drabbade kvinnorna.

• fluu

Hade anmält utan att blinka.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dumbledore

Har fått. Har anmält. Men jag har också fått av män jag varit lite involverad med, oönskat, men inget jag anmält. Bara talat om för mannen att jag inte gillar det.

• Baansoki to

Samma problem tvärtom. Jag har fått minst lika många slida pics som dick pics. Ingen som bryr sig om dem. Jag gillar inte femininsism.

• Anonym (en kille)
    Aikido skrev 2017-08-06 18:52:14 följande:

Tycker trådstartaren är lite enkelspårig här. Hur är det med män som fått önskade eller oönskade dickpics?

Hade jag skickat en bild på min krigare till någon hade jag åtminstone prytt honom med en liten krans av tusenskönor, satt ett tårtljus i urinröret och frågat:

Blow the candle or me?

Jag vet att du vanligtvis är rätt skämtsam av dig, och säkert även här, men män får också oönskade dickpics, men det är det ingen som pratar om.
  • Anonym (anonym)

Är väl lämpligt att skicka dessa bilder vidare till fruar, sambos och föräldrar så att de kan se till att personen söker hjälp med detta beteende hos psykiatrin eftersom blottning är en psykisk störning.

• Anonym (nej)

Jag har ibland fått dick-pics, fast de har jag frågat efter själv. Så det är inte ofredande.

Jag har bara skickat egna bilder en gång, men det var för att han var svår och först inte ville.

• klyban

Ge uppmärksamhet till sådant beteende ökar nog bra det.
    Är det en erfaren kukbildsskickare, så är det meningslöst och anmäla.

hur många meter var det?
Svar på tråden Kvinnor, skulle ni anmäla dickpics?