Kan man äta för mycket äpple?
Äpple är den enda frukt min son äter just nu (snart 7 år) och han verkar kunna äta hur många som helst på en dag. Är det farligt att äta för många äpplen? Självklart ger vi honom bara ekologiska äpplen.
Äpple är den enda frukt min son äter just nu (snart 7 år) och han verkar kunna äta hur många som helst på en dag. Är det farligt att äta för många äpplen? Självklart ger vi honom bara ekologiska äpplen.
Inte så bra för tänderna i längden.. Hur många låter ni honom äta varje dag?
Inte så bra för tänderna i längden.. Hur många låter ni honom äta varje dag?
Nej, äpplen är inte sämre för tänderna än annan frukt. Banan är sämsta frukten för tandhälsan eftersom den kletar fast vid tänderna och därför varar syraangreppet längre. Det som kan vara dåligt för tänderna är väl om han småäter äpplen hela tiden så att tänderna aldrig får vila.
Äpplen är vitaminrika och mer fiberrika än många frukter. Väldigt bra frukt helt enkelt.
Småäter gör han inte. Han får äpple i samband med måltider, eller som ett eget mellanmål.
Småäter gör han inte. Han får äpple i samband med måltider, eller som ett eget mellanmål.
Jag fick veta aven kollega, som är dietist att en del människors sötsug och/eller hunger triggas av äpple. Bra eller dåligt? Ja det får man väl avglra själv ????