• erikaABC

Är det ok att frisören tuggar tuggummi?

Är det ok att frisören tuggar tuggummi när hon/han klipper?
    Sist jag var och klippte mig stod frisören och tuggade tuggummi när jag blev klippt.Tyckte det var ofräscht och undrade om det kletiga tuggummit skulle ramla ner i mitt hår. Har aldrig varit med om det tidigare och det kändes oprofessionellt.
    Vad tycker ni andra om tuggummituggande frisörer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att frisören tuggar tuggummi?
  • Aikido

Inget särskilt tycker jag om det. Har aldrig sett någon tappa ut ett tuggummi ur munnen. Risken känns inte överhängande.

• Jag är bara jag

Fruktansvärt äckligt och omoget! Värsta ljudet jag vet på en skala så jag hade fräst ifrån. Kräks

• Palestrina

Nja, har aldrig haft en tuggummituggande frisör eller också har de tuggat så diskret att jag inte märkt nåt. Har inga särskilda åsikter, men skulle inte vara särskilt orolig för klet. Själv kan jag tugga både diskret och kladdfritt och jag tror att de flesta frisörer också klarar av det.

• Anonym (mmm)

Har också varit med om det, aldrig sagt nåt dock. Beror lite på hur de tuggar, om det smaskar för mycket skulle jag säga till. Tycker det är oproffsigt. Vet att de på alla yrkesutbildningar på gymnasiet pratar en hel del om detta med att bemöta kunder osv, så jag tycker de borde fatta att kanske inte alla uppskattar ett smakande precis bakom ryggen när man sitter i frisörstolen. 

• klyban
    erikaABC skrev 2017-07-30 12:19:18 följande:
    Är det ok att frisören tuggar tuggummi när hon/han klipper?
    Sist jag var och klippte mig stod frisören och tuggade tuggummi när jag blev klippt.Tyckte det var ofräscht och undrade om det kletiga tuggummit skulle ramla ner i mitt hår. Har aldrig varit med om det tidigare och det kändes oprofessionellt.
    Vad tycker ni andra om tuggummituggande frisörer?
    Enda jag tänker, är hur ofta ditt tuggummi bara trillar ur sådär.
    hur många meter var det?
  • Fiona M

Jo, jag skulle nog faktiskt bli störd om personen tuggade med öppen mun (för annars trillar ju tuggummit knappast ut bara sådär).

Svar på tråden Är det ok att frisören tuggar tuggummi?