• Anonym (T)

Hur mycket toalettpapper använder du? (kvinnor)

Frågan är riktad till kvinnor.

Efter att ha kikat in i en tråd där mannen tyckte frun slösade toalettpapper så är jag nu nyfiken på hur mycket papper ni använder i genomsnitt. Jag har inte mätt hur långt ett ark är, och det kanske skiftar mellan olika märken, så gör bara en uppskattning på hur mycket ni använder.

Hur mycket papper använder ni? 

(Tänk mellan-tjocklek, alltså inte supertunt eller jättetjockt papper)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket toalettpapper använder du? (kvinnor)
  • runerusk
    Anonym (Fanny) skrev 2017-07-29 23:57:38 följande:

Mycket! Har ingen aning om hur mkt, men vet att jag gör slut på flera rullar i veckan helt på egen hand. Jag lägger i det både som plumspapper och tar flera ark åt gången när jag torkar mig. Som kvinna behöver man använda mer toapapper än en man om man inte ska få kiss på fingrarna, det säger sig självt.

Det fins två typer av användare oavsett kön. Vikare och rullare. Vikaren tar en liten bit papper, viker den dubbelt och torkar. Rullaren tar en en ganska ordentlig bit, rullar den till en boll och torkar sig. Rullaren förbrukar givetvis betydligt mer papper än vikaren.
    Jag bodde med en rullare (kvinna) en gång, det gick åt sanslöst mycket papper. Vi behövde fylla på jämt så det var alltid att toapapper inköpslistan när man handlade.
    Jag är själv vikare och man. Använder väldigt lite och köper papper oerhört sällan när jag är singel.
  • Anonym (Mer info)

Väldigt otydligt ställd fråga... Frågar du om konsumtion per toa-besök, per dag, per vecka, per månad..? Och i vilket ärende gäller frågan, kissa eller bajsa eller båda? Gäller det under menstruation eller utan?

Jag personligen använder river av 3 rutor åt gången, vid vanlig urinering går det åt en sådan remsa. Vid mens kan det gå gå fler remsor. Gör jag nummer två så går det vanligtvis åt 2-3 remsor.

Jag bor själv, och det går åt ca 1 rulle per vecka hos mig. Min kompis bodde här några månader inför en flytt till annan ort, då gick det åt ca 4 rullar per vecka. Vet inte vad hon gjorde på toa, men jag var förbluffad över det hela.

• cosinus

Säg 2 rutor per kissbesök och mellan 2-10 rutor per bajs-besök.

Borde summera till säg 6-25 rutor per dag med någon form av snitt kring 10-15 gissar jag.

• Marlean

Gud jag kan lätt använda halva rullen ibland, men så jobbar min man med att tillverka toapapper! :) 

• Marlean
    Amanda84 skrev 2017-07-30 03:16:31 följande:

Det beror ju helt och hållet på! Kissar man bara så använder jag oftast inte mer än en ruta, men om jag bajsar så handlar det ju självklart om i vilken form magen är (en korv kräver ju inte mycket men vid magkatarr då magen rasar kan jag behöva använda riktigt mycket eftersom jag kanske tror att jag är klar och inser samtidigt att jag inte är det) Men mest papper använder jag då jag har mens. Jag blöder väldigt mycket och behöver periodvis konsumera extrema mängder toalettpapper eftersom jag inte vill droppa ner hela golvet då jag reser mig upp för att dra upp brallorna och dessutom vill jag ha det torrt innan dess (samt tvätta av mig och då tokar jag av mig på toalettpapper, för i annat fall hade alla pengar gått åt att köpa nya handdukar - vilket kanske dessutom är svårtvättat och ofräscht).

EN ruta!??? EN? Hur fn klarar man sig med det? Rent krasst borde urinet om du har kissat gå igenom pappret då? 
  • Anonym (Fanny)
    8airam8 skrev 2017-07-30 00:41:43 följande:

Två saker som jag önskar för allas vårt bästa:

1) ingen använder plumspapper

2) ingen låter vattnet rinna ur kranen utan att det kommer till nytta

Och mitt svar till TS: beror ju helt och hållet på om det är kiss eller bajs som torkas.

Om man inte "får" använda plumspapper, då blir ju hela baken blöt när det stänker upp i ändan på en. Äckligt!
  • 8airam8
    Anonym (Fanny) skrev 2017-07-30 22:30:57 följande:

Om man inte "får" använda plumspapper, då blir ju hela baken blöt när det stänker upp i ändan på en. Äckligt!

Okeeej. Jag tror att din toastol är felkonstruerad eller att du har otur när du bajsar.
  • Anonym (Grodan)
    8airam8 skrev 2017-07-30 23:02:21 följande:
    Okeeej. Jag tror att din toastol är felkonstruerad eller att du har otur när du bajsar.
    Plumspapper använder jag endast för att minska på ljudet.
    Jag vill inte att det hörs vad jag gör på toaletten.
  • Heineken86
    Anonym (Fanny) skrev 2017-07-30 22:30:57 följande:

Jag använder inte "plumspapper" och har aldrig blivit blöt om baken. Har du raketfart på korvarna?
  • 8airam8
    Anonym (Grodan) skrev 2017-07-30 23:08:27 följande:

Plumspapper använder jag endast för att minska på ljudet.

Jag vill inte att det hörs vad jag gör på toaletten.

Folk vet vad folk gör på toaletten :)
  • Anonym (P)

Haha, undrar om det är min gamla tråd du läst, jag startade en sån för några år sedan (mest på skoj, men nog hade maken försynt ifrågasatt papperåtgångsten innan tråden kom till ;) ). 4 rutor per torkning. Torkar oftast 2 ggr när jag kissat, och 3-5 gånger när jag bajsat.

• Anonym (Grodan)
    8airam8 skrev 2017-07-30 23:31:40 följande:
    Folk vet vad folk gör på toaletten :)
    Det struntar jag i, jag tycker att det är skitäckligt att höra plums från toan när jag sitter och äter i köket.
Svar på tråden Hur mycket toalettpapper använder du? (kvinnor)