• Strandhem

    Varför fäster inte ägget!!!

    Kämpar med att skaffa en liten.
    Har idag satt in ett litet ägg för 7e gången.
    Tänk om det är min tur denna gång?...

    Någon mer som är i en liknande situation?

  • Svar på tråden Varför fäster inte ägget!!!
  • Jag är bara jag

    Varit- men lyckades på 7:e ED:n! Solig Först blev jag inte gravid alls på 4 försök. Sen gravid 2 ggr på raken, men fick missfall med 3 barn. 7:e gången höjde jag dosen Prednisolon och då gick det. Glad Övertygad om att det funkade p.g.a det. Vad säger läkarna då? Har det varit både ET och FET?

  • Strandhem

    Vad roligt att det lyckades!!! Lycka!
    Då vi har sparade frysta ägg så är det FET på alla dessa försöken. Har testat Prednisolon men då endast med jag tror 10mg/dag. Hur mycket tog du?
    Har även kompletterat med Flagyl och testat flera olika progesteron-preparat.
    Verkar dock nu som om jag ev tar upp lite dåligt med progesteron och tar därför och kompletterar med intramuskelära injektioner denna gången.
    Hur hanterades ditt fall när det inte fäst på 4 gånger. Vad gjorde de för tester? Förändringar?
    Är desperat. Tänk 5 blastocyster först vid 5 olika tillfällen och ingen fäste. Sen en 3-dagars och nu en 3-dagars igen....

  • Jag är bara jag

    Vi gjorde 3 FET med överblivna embryon på en klinik och med Agolutin. Sen bytte vi klinik och gjorde ET och med Prolutex. Inte gravid nån gång som sagt. Sen ET igen med andra donatorer och dubbel dos Prolutex- gravid med tvillingar, men missfall. FET med samma mediciner- gravid, men missfall v.14. Då bad jag själv om höjd dos Prednisolon från 5 till 10 mg per dag. Vi slopade också Fragminet eftersom det ändå inte hjälpt och jag tog bara Trombyl istället. De embryona var från första äggomgången på den andra kliniken så inte alls släkt med de jag fått missfall med. Blev sonen! Hjärta Så gravid först när jag bytte och höjde dosen progesteron och fick behålla först när jag höjde Prednisolonet. Inga tester gjordes, bara tsh då och då och som gravid också förstås. Byte av mediciner kan hjälpa.

Svar på tråden Varför fäster inte ägget!!!