• Zappe

Varför vill ni att era barn ska behöva se eländet?

Världen är en galen plats med SÅ mycket ondska, varför vill ni att era barn ska behöva se det hela? Svältkatastrofen i Afrika tex.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-13 15:25
    Nu lär jag bli hatad men rätt har jag ju.

• Svar på tråden Varför vill ni att era barn ska behöva se eländet?
  • Linnis92
    Meriall skrev 2017-07-13 22:49:44 följande:

Jag skulle nog säga att jag har lite borderlinedrag, lite ambivalent privat. Vill både vara nära och prata om sånt men samtidigt tvärtom. Dock arbetar jag med att prata med folk om deras personliga problem och det går bara bra, kan nog vara pga uppväxten jag drogs till yrket dock. Är ju inte särskilt ung idag längre så har bearbetat en hel del och har faktiskt tom jobbat med personer med ätstörningar :)

Tack för att du berättade :)
  • Anonym (Baby)
    Zappe skrev 2017-07-13 21:52:40 följande:
    Varför inte låta dem slippa få bli födda? Världen är ond så det heter duga.
    Tycker du själv att det är ett seriöst alternativ? Finns säkert de som väljer att inte föda barn pga det du beskriver! Men då skulle vi ju utrota oss själva vilket jag kan tycka känns väldigt drastiskt!
    Vet att det jag kommer skriva nu är hårt, men tycker i så fall att personerna i Afrika borde sluta föda barn i första hand eftersom det är de som dör och lider!

• CitronTulo
    BlueValentine skrev 2017-07-13 23:47:06 följande:
    Tycker att barn som aldrig sett hur livet ser ut i förorten ska få se det därför att det är så stor skillnad att bo där jämfört med många andra platser.
    Absolut! Man kan inte gömma dem från allt ont eller svårt, då får de ju en helt skev verklighetsbild..

Kommer att tänka på Buddha (vars föräldrar inte ens lät blommorna vissna i vasen). Tänker även på Solsidan när Fredde åker med sonen för att visa honom vad en lägenhet är..
  • KlunsSmurfen
    Zappe skrev 2017-07-13 15:22:57 följande:

Världen är en galen plats med SÅ mycket ondska, varför vill ni att era barn ska behöva se det hela? Svältkatastrofen i Afrika tex.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-13 15:25
    Nu lär jag bli hatad men rätt har jag ju.

Tror du funderar för mycket.
    I slutänden tycker de flesta att livet var värt att leva.
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)
    BlueValentine skrev 2017-07-13 23:44:29 följande:

Jag funderar ofta på varför många som har barn tycks bry sig så lite om framtiden.

Måste väl ändå vara så att de vill att Sverige ska vara en någorlunda tryggt land att leva i?

Känner ni att Sverige är på väg år rätt håll?

Så länge folk inte själv drabbas av de tilltagande problemen i samhället så bryr de sig inte.

Jag tror att de flesta bryr sig men hoppas på det bästa.
    Jag har tyvärr ett arbete där jag har viss insyn i hur våra kära politikers beslut påverkar vår välfärd, och det gör att jag allvarligt överväger att flytta till ett land som hanterar sina resurser bättre.
  • Anonym (Alva)

Jag tänker att vi har gett våra barn en trygg barndom och de har växt upp och utbildat sej i vårt gratis utbildningssystem och kan vara med att göra världen bättre. Ren energi, transporter utan utsläpp, utrota sjukdomar och världssvält kräver utbildning och teknik , de svältande i Afrika har inte resurser till det. Om alla slutar skaffa barn utom de som inte funderar alls eller religiösa fanatiker eller de som inte har tillgång till preventivmedel och barnavård, då går det åt skogen för alla. Små barn ska förstås inte behöva oroa sej över saker men sen är sanningen densamma även om man blundar.

• Regndamen
    Zappe skrev 2017-07-13 21:54:50 följande:

Eftersom vi är på familjeliv väntade jag mig att folk skulle kalla mig okänsligt svin som gör den här tråden.

Svältkatastrofen i Afrika är ett exempel på att världen är en vidrig plats f.ö., att människan låter den pågå tex. borde avskräcka folk från att skaffa sig barn eftersom världen är så sjuk och ond.

Jag tycker iofs inte att världen är vare sig sjuk eller ond. Jag är inte troende, så ondska är inte riktigt en grej jag tror existerar.

Det finns problem i världen, men problem har det alltid funnits och kommer att finnas på jorden tills den försvinner.
  • Zappe
    Regndamen skrev 2017-07-14 14:51:42 följande:

Jag tycker iofs inte att världen är vare sig sjuk eller ond. Jag är inte troende, så ondska är inte riktigt en grej jag tror existerar.

Det finns problem i världen, men problem har det alltid funnits och kommer att finnas på jorden tills den försvinner.

Så då tycker inte du att nazister är onda människor då? Är det inte elakt att låta Erdogan förtrycka där borta i Turkiet eller låta människor svälta ihjäl? Förstår inte hur du tänker.
  • Regndamen
    Zappe skrev 2017-07-14 14:58:14 följande:

Så då tycker inte du att nazister är onda människor då? Är det inte elakt att låta Erdogan förtrycka där borta i Turkiet eller låta människor svälta ihjäl? Förstår inte hur du tänker.

Som sagt, jag tror inte på ondska på det viset. Inte heller tror jag att de flesta människor är elaka, och bara elaka. Vi är människor, vi har känslor.
  • Zappe
    Regndamen skrev 2017-07-14 15:05:23 följande:

Som sagt, jag tror inte på ondska på det viset. Inte heller tror jag att de flesta människor är elaka, och bara elaka. Vi är människor, vi har känslor.

Att förtrycka är väl väldigt elakt och småaktigt?
  • Regndamen
    Zappe skrev 2017-07-14 15:08:13 följande:

Att förtrycka är väl väldigt elakt och småaktigt?

Fast så enkelt är det inte att bortförklara den politiska situationen där. Det är så för att han är elak. Hur ska det lösas? Pepparkakor eller?
  • Anonym (Mina.J)

Skiter i svält och all annan skit. Jag tar hand om mina barn och tänker på min familj. Däremot så är det jobbigt att veta att så många djur far illa för människans skull. Skicka kondomer till Afrika ist för knulla orkar dom trots att dom inte äter.

• Zappe
    Regndamen skrev 2017-07-14 15:16:08 följande:

Fast så enkelt är det inte att bortförklara den politiska situationen där. Det är så för att han är elak. Hur ska det lösas? Pepparkakor eller?

Nä, jag vet inte hur man ska lösa problemet med den skitgubben.
  • Regndamen
    Zappe skrev 2017-07-14 19:59:10 följande:

Nä, jag vet inte hur man ska lösa problemet med den skitgubben.

Släppa ett gäng bomber och hoppas på att han var där bomben föll?
Svar på tråden Varför vill ni att era barn ska behöva se eländet?