Relation till någon som blir bortgift
Hej, jag har nyligen blivit dumpad av en kille som jag älskade väldigt mycket. Och vi gjorde slut utan en anledning. När jag frågade vad det handlade om så var det olika anledningar varje gång.
För att ni ska förstå anledningarna så måste ni veta historien bakom vårat förhållande. Vi är två människor som är från olika länder, vars familjer har olika traditioner, kulturer etc. Vi är ifrån två olika religoner. Ena muslim ena kristen. Men Sverige gjorde det möjligt för oss att lära känna varandra. Vi blev kära och älskade varandra. Tills hans föräldrar fick reda på mig. Det var då som han blev erbjuden bortgiftemål och att lära känna en bra tjej ifrån hemlandet. Föräldrarna har utan att lära känna mig valt att inte acceptera mig. De har bestämt sig att en framtid mellan oss aldrig kommer att existera. Jag har sagt till mitt "ex" att jag skulle kunna bli kristen för hans skull, lära mig hans tradition och kultur. Jag skulle kunna göra exakt vad som krävs. Enligt honom är det inte tillräckligt för hans föräldrar. Förutom detta har vi haft problem med att han ska ge tid till mig och träffa mig just pga att hans föräldrar inte lät honom träffa mig eller blev arga på honom när de kom på honom. Vi har även haft flera break-ups som hållt i en vecka pga hans föräldrar då dem menade att han skulle lära känna en annan tjej som dom valt ut. Han har med min medvetenhet då och då pratat med denna tjej på tex fb. Jag har inte kunnat göra något för under dom tiderna hade vi valt att gå skilda vägar för att hans föräldrar förstörde för mycket. Just nu är han i hemlandet för att träffa den tjejen. Han har alltså valt hans familj. Jag vet inte vad jag ska göra. Förstår inte om han älskar mig eller inte, han säger att han älskar mig men att vi inte funkar för att vi bråkar. Men problemet e ju att bråken är pga hans föräldrar, eftersom våra bråk ENDAST handlar om att han aldrig har tid för att träffa mig. Vilket är hans föräldrar fel för dom inte låter oss ses. Och ibland kan han säga att anlendingen är att han inte är kär längre. Men trots det får jag ibland meddelanden om att han inte vet vad han håller på med, att han är förvirrad och han vet inte om han gör rätt val av att lömna mig och välja henne. Är så osäker på om detta ens handlar om mig eller om han kanske bara vill vara singel och inte gifta sig. Snälla behöver tips , råd, vad som helst. Liknande historier kanske ?