• Johnnyorange

Svårt att bestämma mig för en åsikt

Ofta när jag följer en debatt så kan ja tycka att båda sidor har vettiga argument. Men sanningen ligger kanske ofta i mitten? 

• Svar på tråden Svårt att bestämma mig för en åsikt
  • BurningDiamond

Det är väl ganska sunt att ha en nyanserad bild av verkligheten och inse att allt inte är 100% svart eller vitt.

• Anonym (Gudrun)

Ja, om man inte känner till sanningen så finns såklart flera möjligheter. Det är väl bara sunt att säga att man inte vet om man inte vet. Eller?

• Anonym (e))

Det är väl bara bra, att du har förmågan att se saker från mer än ett håll.

Finns ju inget värre än människor som håller med om allt bara för att "deras" partiledare säger det. Som inte kan tänka själv.

Finns många frågor som jag inte kan ta ställning till (om jag är för eller emot), komplexa frågor. Ofta är det väldigt oinsatta, okunniga och framförallt naiva människor som tror på enkla lösningar på svåra problem. 

Livet är inte svart eller vitt.

• BurningDiamond
    Anonym (Gudrun) skrev 2017-07-09 23:15:03 följande:

Ja, om man inte känner till sanningen så finns såklart flera möjligheter. Det är väl bara sunt att säga att man inte vet om man inte vet. Eller?

I en debatt finns oftast ingen 'sanning' eller ett rätt och ett fel svar. I en debatt handlar det oftast om många möjliga lösningar på ett och samma problem, och alla kan verka vettiga på sitt sätt.
Svar på tråden Svårt att bestämma mig för en åsikt