• Anonym (??=()

Livsglädjen håller på att dö ut

..känns det som. Jag får oftare och oftare ledsna tankar. Och när jag tänker efter så känns inte saker, som jag känt att jag vill göra, lika kul längre. Jag fylls med "vad är meningen" . Jag är 24år gammal och har "åldersångest". Jag håller på bli gammal, jag har inga barn, jag har inte fått ha tillräckligt kul i livet. Jag tänker på att ens föräldrar är gamla om 20 år, och får lite ångest.

Jag har alltid varit personen som är glad och fylld med äventyr som jag vill göra livet. Jag har alltid tänkt att jag kommer aldrig bli deprimerad eller liknande, nu är jag rädd jag ska gå precis ditåt. Men jag vill inte.

Jag är i ett förhållande som varit och är upp å ner. Jag vet inte riktigt vad jag vill med det. Ibland vill jag göra slut samtidigt som jag vill va med personen. Jag har knappt några vänner, har två stycken som jag kan träffa. Träffas dock sällan... jag jobbar men min ekonomi är nästan på 0 varje gång jag får lön ändå. Ja.. saker är inte så roliga. Vad ska man ta sig till?? Nu ligger man här med gråten och tankarna. Snälla.. hjälp? Några tips?

• Svar på tråden Livsglädjen håller på att dö ut
  • Anonym (??=()

Ingen som känner liknande?

• Ed210

Det är det säkert men de har inte hunnit läsa din tråd ännu. Jag tror alla (eller många) kommer in i en svacka när de är just i din ålder som du är nu. Sedan rätar det upp sig och man hittar tillbaka till roliga saker. 

Det var några som skrev i en tråd här tidigare idag och letade vänner, men de var lite äldre än du är, men det kan ju vara något att leta upp den tråden och höra om någon vill pm dig.

Ekonomi - ja kassabok för att få koll på vad du köper som gör att pengarna försvinner. Kanske går du ut eller köper en latte varje dag, betalar för mycket för telefonabonnemanget eller vad det nu kan vara. Fundera på om du vill välja att lägga pengarna på något annat istället.

• Förstörallt

Jag känner igen mig i vissa saker du nämnt. Trodde heller att jag aldrig skulle kunna bli ledsen men känner mig inte lika glad längre, alltid vart den person som gillar att umgås och hitta på saker men inte längre. Har många vänner med umgås endast med en. Mitt förhållande är upp och ner, mycket beror på mig

Svar på tråden Livsglädjen håller på att dö ut