• Johnnyorange

Kvinnor som dras till mördare och andra brottslingar

Vad är psykologin bakom dessa? Alla kvinnor dras självklart inte till brottslingar, så är du inte en av dessa så behöver du inte ta åt dig.

Men det verkar som nästan alla kända dömda mördare får beundrarbrev från en viss typ av kvinnor när de sitter i fängelse. Anders Eklund, Helge Fossmo, och Anders Breivik för att bara nämna några. Filmkaraktären Hannibal Lecter sågs dessutom som väldigt sexig av många kvinnor. 

Man undrar bara varför?

• Svar på tråden Kvinnor som dras till mördare och andra brottslingar
  • Anonym (Tjejkompisen)

Jag tror det handlar om att man vill känna sig speciell. Dels för att denna person som är ett monster mot andra inte ska vara det mot en själv, och sedan att man ska kunna "rädda" honom och få honom att öppna sig.

Sedan är det lite självdestruktivt också, de kanske haft en dominant pappa eller så och dras därför till män som är liknande och upplever det attraktivt.

• Anonym (Som Eva med äpplet helt enkelt)

Som ovanstående svarat, att man vill känna sig speciell, att man kanske haft problem med sin pappa, osv, men jag tror även att det är för att det är förbjudet område.
    Människan i sig dras ju till "synder" och "förbjudna" saker.
    Som personen som otrogen fastän den är lyckligt gift med volvo villa vovve osv, eller som den oskuldsfulla tjejen som är hemligt kär i skolans elaka fuckboy, den nyskilda 50+ som skaffar sig "lammkött", den rika personen som snattar bara för spännings skull, paret som har sex på restaurangtoaletten eller bedriver hardcore petting under bordet fastän de befinner sig i ett fullt befolkat rum, osv.
    Finns många exempel.
    Jag tror att det är för att man vet att man hade blivit dömd om någon visste, man vet att det är dåligt och dumt, man vet att det är förbjudet område - och just därför så blir det en form av utmaning och spänning i det hela. 
    Och att beundra och skriva till någon som är mördare eller så, tja, det finns väl en spänning och synd i det eftersom det är så förbjudet område? 

Svar på tråden Kvinnor som dras till mördare och andra brottslingar