Fördelar med större ålderskillnad
Hej!
Kan någon snälla ge mig fördelar med att vänta lite längre med syskon. Är så extremt stressad över syskon till min son som är 2,5.
Vi har haft två missfall och det gör ju inte saken bättre :(
Hej!
Kan någon snälla ge mig fördelar med att vänta lite längre med syskon. Är så extremt stressad över syskon till min son som är 2,5.
Vi har haft två missfall och det gör ju inte saken bättre :(
jag har 1,5 år mellan mina barn och jag ångrar så klart inte det. Men jag fick aldrig nån direkt ensamtid med första barnet. Hon fick bli stor väldigt snabbt. Och när barnen var små så var det VÄLDIGT jobbigt. Ingen av dem kunde klä sig, båda hade blöjor, ingen av dem kunde lämnas ensam ens korta stunder, och de kunde inte gå i trappor ordentligt nån av dem. Det var aldrig någon lugn stund. Jag kunde inte gå i butiker ordentligt och jag kunde inte fika på café eller gå på restaurang på flera år.
Jag är tacksam över hur vi har det idag men det har varit väldigt slitsamt och jag och min man gick in i den värsta krisen vi haft medan barnen var små, och jag är glad om jag aldrig behöver göra om det kan jag säga.
Nu är jag gravid igen och de två första barnen går nu i mellanstadiet, och det känns som en mer rimlig åldersskillnad :)
Jag beklagar dina missfall, och jag hoppas verkligen att du inte ska behöva gå igenom det igen!