• v1k

Liten smartphone med bra kamera

Finns den?

Har nu en Galaxy Ace 3, med ca.måtten 6,3x12,2 men den börjar helt ge upp... Vill inte ha så mycket större helst, skärmen är 4" och det duger för mig. Önskvärt att kameran är bättre, sjukt ledsamt att knappt kunna se vad man har fotat :) 

Är ingen tekniknörd och lite klantig, så den ska helst inte vara jättedyr heller. 

• Svar på tråden Liten smartphone med bra kamera
  • Nyfikna72

Finns det nya telefoner med dåliga kameror överhuvudtaget? Värt att poängtera är ju att de i första hand är telefoner. Man kan ju inte begära kapacitet i form av bättre systemkameror.

• v1k

Ps. har tittat lite på en Samsung Galaxy A3, lite större men jag kan leva med det. Några andra tips?

• v1k
    Nyfikna72 skrev 2017-07-04 20:22:33 följande:

Finns det nya telefoner med dåliga kameror överhuvudtaget? Värt att poängtera är ju att de i första hand är telefoner. Man kan ju inte begära kapacitet i form av bättre systemkameror.

Absolut, och det jag ska ha den till är i första hand att ringa och smsa men den jag har klarar absolut inte av att fotoobjektet ens nästan rör på sig och att zooma är inte ens att fundera på. Så vad som helst är ju bättre än vad jag har :) :) 
  • Nyfikna72

Fast en bra zoom på en 5-10mm tjock telefon är kanske ett önsketänkande. Det är nästan fysikaliskt omöjligt. Oftast är det ju inte riktig zoom utan datagjord och då blir det ju därefter.

• v1k

Som jag tidigare skrivit så är jag ingen tekniknörd och jag skiter fullkomligt i om det är en "riktig zoom", det enda jag vill är att kunna ta bilder där motivet syns. Och jag veeeet att det finns, men jag vet också att det finns de som har bättre koll än jag så därav frågan :)
    Jag är ute efter tips på modeller!

• Anonym (A)

Jag har en Samsung Galaxy J3 (2016) som hos Conviq kostar mig 195 kr/månaden i ett år inkl surf 4 G/mån. Jag tycker den är helt ok.

• nevermind

Jag undrar också! Avskyr de där stora mobilerna, får inte plats i fickan ens.

• v1k
    nevermind skrev 2017-07-11 06:24:30 följande:

Jag undrar också! Avskyr de där stora mobilerna, får inte plats i fickan ens.

Eller hur!! Ju nyare modell desto större telefon. Och en äldre kan man inte heller köpa för då är den inte kompatibel med uppdateringarna och blir seg som sirap. Hittar man mot förmodan en mindre så är den extremt dålig kvalité och orkar inte uppdatera apparna pga det istället. 
    Anonym (A) skrev 2017-07-11 06:17:13 följande:

Jag har en Samsung Galaxy J3 (2016) som hos Conviq kostar mig 195 kr/månaden i ett år inkl surf 4 G/mån. Jag tycker den är helt ok.

Tack för tipset!
Svar på tråden Liten smartphone med bra kamera